Prevodnik hlas/IP

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Únor 21 15:15:53 CET 2007

Zdravim.

Existuji integrace (pokud si nechcete napsat soft pro DSPcko), ktere umi
rec prevest na seriovy tok dat (a to i hodne pomaly, treba 2400bps) a
take ho zase prevadet zpet. Nebudu se rozepisovat o algoritmech jak se
to dela, staci hledat LPC, MELP, CELP atp. Pak uz staci prenest po
ethernetu seriovy tok dat a na to existuji hotove prevodniky. Nebude to
ale nejlacinejsi, ty zminene integrace (o kterych vim) jsou uz
naprogramovane DSP a nejsou nijak lacine.

Protoze ale mate k dispozici dost rychle spojeni, muzete klidne prevest
analogovy signal (ten zvuk) obycejnym MCU s ADC na seriova data, pak
prevodnikem na ethernet poslat po siti a na druhe strane je prijmout
prevodnikem z ethernetu na seriak a zase MCU prevest pres DAC. Pokud to
pojede s obycejnym seriakem na 115200bps, rekneme, ze muzeme pocitat
maximalne s mono zvukem v 8b kvalite na 10ksps. Kdyz bude k dispozici
prevodnik co umi vice (a protlacime to siti), muze byt zvuk vyrazne
lepsi. Take se da trochu data komprimovat a nemusi to byt az tak drsne,
i 1:2 muze nekdy dost pomoci.

Pro hledani neceho co umi pracovat s ethernetem bych zacal zde:
http://www.papouch.com/
a nebo si nakonec muzete k MCU pripojit treba ENC28J60, coz da ovsem ne
zrovna uplne malo prace a mysleni jak vsichni vime, umi pekne bolet.

Pokud byste si to nechal cele udelat na zakazku, nemuze Vas to stat mene
nez slusne PC (vim ze PC ma sve nevyhody). Pokud najdete neco hotoveho,
samotneho by mne to zajimalo a jestli je to mozne, poslete sem pak link.

--
Jiri Bezstarosti