meranie vykonu solarnych panelov

CNCnet.info cncnet.info@gmail.com
Středa Únor 21 14:15:27 CET 2007

Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
>   ono to platí, jen je nutno zohlednit, že odpor toho článku je nelineární
> a patrně dokonce závislý na osvětlení (při velkém osvitu bude článek
> "tvrdnout", tj. vnitřní odpor klesat), takže ačkoliv poučka o odporovém
> přizpůsobení platí stále, nemyslím tím nějaký katalogově udaný odpor, ale
> odpor nastavený tak, aby součin U*I byl maximální. A dovedu si představit
> řídicí systém na bázi nějakého mikroprocesoru, který přesně toto dělá
> a zátěž článku takto optimalizuje, aby článek vždy vydal maximum energie.
>   S pozdravem Pavel Troller

No presne na tom to skoncilo u me meteostanice - rozsah osvetleni se
meni v hrozne sirokem rozmezi a nejak jednoduse merit vykon dopadajici
na panel nelze. Mam uz pripraveny HW, kde je AD prevodnik pripojeny na
panel a zaroven je tam pripojeny jako konstatni zatez mosfet s OZ, ktery
je rizen napetim ziskanym z PWM po integraci na RC clenu.  Nemel jsem
jeste cas to vyzkouset, ale idea je takova ze to projedu v celem rozsahu
zateze a najdu maximum proudu a napeti. Zda to bude ale fungovat
netusim. :-)

--
RadekCX - http://www.cncnet.info