[OT] vyber televize

Branislav Schnierer smeck@zoznam.sk
Úterý Únor 20 17:26:06 CET 2007

Zdravim vospolok,

tak to musela byt velmi spatne nastavena telka, pripadne "nevhodna
konstalacia" vonkajsich magnetickych poli. Male obrazovky (okolo 14")
nemavaju s landingom takmer ziadne problemy.

>Nevim, s CRT jsem se nesetkal tri roky a pred temi tremi roky to jeste
>nedokazaly vyrobit (teplotni roztaznost byla uz moc velka). Ale invar to
>nebude :-). Osobne o tom pochybuji.
>ced

Vsetky CRT maju teplotnu zavislost landingu sposobenu roztaznostou masky. V
mieste uchytenia masky o ram je tato zavislost velmi mala, naopak
extremnych pripadoch su to aj desiatky um do plusu aj do minusu. Teplotny
drift (a negativne bohuzial aj geometria obrazu) sa koriguje priliepanim
malych diskovych magnetov na zadnu stranu CRT.  Je to len otazka
nastavovacieho procesu ako sa s tym vyrobca vysporiada (resp. ci operator
ma chut nastavovat tie telky dobre). Za beznych okolnosti (vonkajsich
magnetickych poli) je tento drift pozorovatelny volnym okom az pri zmene
vacsej ako nejakych 50um. Teplotne zavislosti obrazoviek sa menia pocas
prvych troch hodin od zapnutia televizora (landing, konvergencia, vyvazenie
bielej,...), najviac prvu polhodinu po zapnuti, potom je to pozvolne.

Myslim ze ta polhodinka niekde v obchode je este prijatelna - treba si
pripravit vlastne DVD s cistym cervenym, modrym, zelenym, bielym obrazom,
potom nejake ciary, mreze (biela na ciernej), farebne pruhy, pripadne znamy
monoskop - postavit troch - styroch kandidatov na kupu vedla seba a
vyberat...

Brano

Hľadáš DOM – BYT – POZEMOK – KANCELÁRIU ?
http://www.reality.sk