[OT] vyber televize

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Únor 20 08:48:35 CET 2007

'brej,
Co nemohu doporucit jsou soucastne CRT TV od panasonicu, pac nejsou od
panasonicu ale od dejfuj eee Daewoo, mrskane v polsku. Jsou s nimi
potize a zavinily nekolik pozaru (coz se od original panasoniku
nestava). Poznate te to ze je to bastlene v Polsku (Made in poland v
zadu na stitku).
Pokud by jste narazil na starsi 50Hz ktera ma na stitku chassis GP4L
(GP4), tak to s klidem vemte, takhle se relativne povedla. A jestli
nenarazite na posledni serii tak bude mit i slusnejsi masku. Mozna ze
bych k tomu jeste nasel i mikro :-).
Ze 100Hz Chassis GP2N, mozna GP21. (ty jsou 16:9).
Cisla modelu jsou pro me dosud zahadou, marketing s nimi umi
neuveritelne kousky.

Sirokouhla obrazovka ma prevazne vyznam pro ty co jsou v zahranici (napriklad v
anglii nejmene BBC vysila format obrazu; tim narazim na zaostalost
(prevazne komercnich) TV provozovatelu), nebo pro ty co se casto divaj
na sirokouhe filmy. Jelikoz stale vice filmu jsou sirokouhle, tak to
zacina mit vyznam. Do budocna to rozhodne vyznam mit bude.
Jde si na roztazeny obraz zvyknout, jesti se vam libi baculky, tak je to
lepsi nez realita :-). Tohle se vyresi az se prejde na digitalni
vysilani tam snat budou vysilat letterboxove informace. To se pak
televize sama prepne do formatu, ktery ma, nebo do uzivatelsky zvoleneho
formatu. Funguje to napriklad ze satelitu. alespone nekde. jetli to
chcete na vice nez dva roky tak by byla lepsi i sirokouhla.

Obecne jsou tendece vyuzivat maximalni plochu, takze preji hodne uspesne
hledani sirokouhle TV, ktera bude ve formatu 4:3 detekci letterboxu.
 Ono to u analogoveho vysilani moc dobre
nejde, ponevaz moc dobre nejde zjistit co ze se to vysila a zbytek je
marketing (prece se clovek nebude divat na cerne pruhy, ze).

Osobne (kdybych se uplne zblaznil a koupil si prostredek pro ztratu casu a
oblbovani tupych ovci, ech chtel jsem rici naroda) a chtel CRT obrzovky,
snzil bych se sehant starsi osvedceny kus, nebo vyrobce, ktery je na CRT
zavisly (a doufal) ponevaz cemu ze dneska rika inovace je prakticky
zlevnovani, u CRT (i) na ukor kvality. Male uhlopricky obrazovek casto maji
zeleznou! masku. Videl jsem krasne barvicky kdyz byla na obrazovce bila
(napriklad v Nizozemi maji pozadi Teletextu bilou. Docela sranda, kdyz
ctete Teletext a najednou se va zacne menit barva pozadi na jedne strane
na zelenou a na druhe na cervenou :-). Kvalita zpracovani jde dolu
ponevaz to nevyrabeji primo majitele znacky, ale jsou to OEM (cena
dolu). Nekdy to je tak priserny, ze se s milym partnerem musite
rozloucit.

Pokud chcete porovnvat TV ve kseftech, tak dbejte na to aby jste
porovanal TV se stejnym signalem (dobre je prohodit) a at vas varuje
jiny obraz. Setkal jsem se stim ze na horsi TV byl pripojen jiny signal
s vyssim rozlisenim a TV s horsim obrazem vypadal relativne lepe. Chmm
Chmm, to jsou veci ...

ced