Zkusenosti, nazor na neznackove cinske sondy 1:1, 1:10 @100MHz k osciloskopu Tektronix

Marian Suchy lajost@zoznam.sk
Neděle Únor 18 13:48:23 CET 2007

Nepovazujem sa za experta a tiez sukromne pouzivam neznackove sondy.
Značkové sondy bývajú po mechanickej stránke niekedy menej odolné,ako
neznačkové. Z tohoto dôvodu na niektorých pracoviskách, kde som pracoval
bol tlak zo strany vedenia,aby sa kupovali "odolnejšie" a lacnejšie
sondy neznačkové. Bohužiaľ,alebo chvalabohu došlo potom pri ich použití
k niekoľkým "prúserom", keď pri nastavovaní v okolí medzných hodnôt
došlo k skresleniu údajov (ovplyvňovanie rukou a pod.) a tým k
nesprávnemu nastaveniu meraného zariadenia,čo úsporné tendencie obvykle
rýchle zrušilo. Ale ak meriate pri frekvenciách rádove desiatok MHz,tak
sa tým nemusíte zaoberať.