Prerazene kondenzatory

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Únor 15 19:53:53 CET 2007

Ahoj Pavel,

> Zdravim,
>   na to neexistuje jednoducha odpoved. Samozrejme zalezi na obvodu okolo
> toho kondenzatoru. Bude-li napr. zapojen paralelne k vinuti nejakeho trafa
> (napr. v nejakem filtru), da se to zjistit neprimo merenim filtru, zda ma
> spravnou charakteristiku - s prorazenym kondem nejspise nepojede vubec a s
> kondem bez kapacity bude jeho charakteristika uplne jina.

Takze iny sposob ako zmerat frekvencnu charakteristiku (teda este jeden
viem, ale to je tiez len frekvencna charakteristika) asi nie je.

> Jinde muze byt kondenzator soucasti odporove site, kde je jeho vlastni
> svod (nemusi jit vzdy o pruraz s 0 Ohm, muze mit svod radove kiloohmy)
> maskovan odpory ve zbytku site a tak mereni nebude k nicemu.

Ale toto by mohla riesit tiez frekvencna charakteristika v dostatocne
sirokom pasme, ci nie?

>   Asi nejjednodussi je skutecne vypojit jeden vyvod a merit beznym
> C-metrem
> (dnes uz ho ma kazdy lepsi avomet). Ty meri vetsinou v pasmu jednotek ci
> desitek kHz, kde by mela byt kapacita kondu jeste relativne presna (bez
> induktivni slozky atd.)

Tak toto v pripade SMD 0402 asi nepojde tak lahko.

A.

Mysleli ste si, že o autách viete všetko? NEVIETE!
http://auto.zoznam.sk