Re: televizor teletech - jen jeden bílý řádek

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Čtvrtek Únor 15 15:39:28 CET 2007

Ja som vždy pri vadnej linearite (preklopený obraz) mal vyschnutý elyt vo
vertikále. Zrejme by to bolo treba vidieť.
Ale potreboval reálne tipy, tie sme mu dali. Pohrať sa s tým už musí sám.

                                           Milan  Mlynarčík

----- Original Message ----- preklopená pila
From: "Marian Suchy" <lajost@zoznam.sk>
To: "konfera" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 15, 2007 10:24 AM
Subject: Re: televizor teletech - jen jeden bílý řádek

Bohužiaľ nemôžem s tebou súhlasiť.Z tých tisícov televízorov,čo som
opravoval som iba asi dvakrát mal chybu v zatemnení spätných behov.Vždy
to bola nelinearita vertikálneho rozkladu.A chovalo sa to presne tak ako
píšem.Riedke riadky zhora,alebo zdola niekedy aj cez celú obrazovku.V
časoch elektrónkových televízorov dokonca medzi opravármi platila takáto
zásada (ale skôr povera): Preklad zhora = závada v hornej časti
elektrónky (obvod anódy,druhej mriežky...) preklad zdola=závada v dolnej
časti elektrónky (medzi katódou a mriežkou,dosť často elyt v katóde).To
sa samozrejme týka elektrónkových televízorov s elektrónkami
PCL82,PCL85.Pri koncových stupňoch s tranzistormi a integráčmi je to
komplikovanejšie ale je zasa jednoduchšie vymeniť IO,ako hľadať vadnú
súčiastku.Ale tak isto ide skoro vždy o nelinearitu vertikálneho
rozkladu.Ide o to,že obvod zatemnenia spätného behu je obvykle veľmi
jednoduchý a tým aj menej poruchový.