OT: Zpomalení světla

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Únor 15 08:19:18 CET 2007

> Zdravim,
>   rychlost svetla je udavana ve vakuu. V jinem prostredi (napr. opticke vlakno) je rychlost svetla uplne jina. Ale prostredi, kde by byla 24 km/h si tedy predstavit nedovedu.
>   Jinak ten clanek jsem necetl, mozna jsem svou odpovedi "mimo misu".
>          S pozdravem Pavel Troller
Zdravim podruhe,
  ano, bude to ono. Precetl jsem ten clanek a skutecne tam to svetlo "ulozili" do jakehosi oblaku sodikovych atomu ve velmi specifickem kvantovem stavu (silne podchlazenem skoro na 0K) a tento "material" mel zrejme takove vlastnosti, ze svetlo zpomalil na jimi udavanou hodnotu.
           S pozdravem Pavel Troller