Jaka je pouzitelnost linuxu?

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Středa Únor 14 08:05:45 CET 2007

Přesně tak. W98(SE) jsou zcela bezproblémový systém. Do minulého týdne jsem ho stále měl i doma a zbavil jsem se ho jen proto, že už pod ním prostě nefungují některé programy, které bych rád používal. S USB naprosto žádný problém. Dokonce existuje i univerzální ovladač USB se kterým se W98 chovají podobně jako WXP. Zastrčíte flashDisk, foťák nebo jiné externí zařízení (typu eterní disk) W98 ho zdetekují a připojí jako disk stejně jako u XP. Stejně se tato zařízení i odpojují. Od té doby, co tento ovladač používám (na desítkách strojů) se mi nestalo, že by nějaké zařísení nefungovalo. Před tím bylo nutné ke každému zařízení instalovat jeho vlastní ovladač. Ale i to fungovalo, jen to bylo závislé na kvalitě ovladačů a ta často byla u flashdisků nevalná.

Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of J. Polivka
Subject: Re: Jaka je pouzitelnost linuxu?

Naprosty souhlas. Win98SE nepredstavoval zadny problem. Jistou podporu v USB mely i Win95 s doplnkem. Bylo to ale problematicke. Od 200 MHz PC jsme jiz pouzivali W2k. A na W2k nedam dopustit. J. Polivka

Windows 98 jsou snad jen dvě verze a to Windows 98 a Windows 98 second edition, kde second edition je ta lepší (vyšla v r. 99). Když použijete W98 SE, bude vám pravděpodobně fungovat většina věcí, pro které existují ovladače do W98. Já sám jsem s nimi neměl problémy, na starou mašinu bych je klidně dal. Rozhodně budou běhat rychlejc než W2k nebo WXP, nesežerou ani tolik místa na disku ani nepotřebují tolik RAM. No zas maj jiný nevýhody, jako třeba že neumí NTFS.

Snad ode mě nebude velká troufalost tvrdit, že se mi VŽDYCKY podařilo W98 nainstalovat na každý počítač, kam jsem je chtěl dát a rozchodit každý HW, pokud to jen trochu šlo. Samozřejmě jsou vyjímky jako třeba Anydata CDMA modem, ale to je stejně jako v případě Wekova modemu v Linuxu věc výrobce - chybí podpora z jeho strany.

Neřikám, že W98 jsou nejlepší na světě, ale na vykopávku typu Pentium 150MHz bych nic jinýho nedal.

P.K.