Nebyl nalezen subjekt

Otakar Moldrík otik@atlas.cz
Neděle Únor 11 12:16:08 CET 2007

>Od: Vlada Andel [mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz]
>
>Jen bych se zeptal. Mam tady druhy disk, zatim jeste nenaformatovany. Muze
>Linux chodit na NTFS? Abych ve Windows precet aspon data kdyby bylo nejhur.

Linux umí přistupovat na NTFS, čtení už dlouho, zápis je celkem novinka.
Jde to i naopak - datový disk mám jako ext2. Pod linuxem je to nativní a pro Win existují free ovladače, např. http://www.ext2fsd.com/  Používám to pro čtení i zápis. Jen pozor na zapnutí volby přiřazení písmene trvale po rebootu. Nezapínat, pokud nevíte přesně co to udělá a jak to případně opravit.

>Takze jaky je postup? Pod Windows naformatuju, ztahnu a vypalim bootovaci
>linuxove CD, disk s Windows odpojim a budu instalovat Linux? Linux taky
>obsahoval Dosemu. Je to i v soucasnych systemech, nebo se s tim uz nikdo
>nezabyva?Rozebehnu v tom dosovskou Formiku? Tim bych vyresil potrebu dvou
>pocitacu protoze pod XP tyhle dosovske veci uz nespustim.

Emulátory Dosu přímo v distribucích nebývají, ale není problém si je přidat, přečíst ReadMe a používat :)
Existují verze dosemu i pro WinXP.

Otakar Moldřík

http://icqsms.cz/