RE: Když k vam prijde softwarova policie

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pátek Únor 9 14:11:57 CET 2007

Ono je to celkem irelevantni, policie tu neni od toho aby kontrolovala
nejake licenci smlouvy, ale od toho aby kontrolovala dodrzovani ceskeho
autorskeho prava a to je jaksi nadrazene one libovolne jak psane, vice
ci mene nesmyslne licencni smlouve.

Nemohu si odpusti jednu poznamku, jiz nekolik dni se stouram ve vnitrnostech
windows Vista a i kdyz jsem nikdy nepatril mezi militantni odpurce MS
a nadnarodnich korporaci vubec. Nejak jsem nechapal postoje EU k WMP,
tak ted se spise divim, ze Windows Vista nebyli v EU zakazany.
Muj osobni nazor je, ze tento system poskozuje uzivatele, kteri si ho
koupi a predstavuje bezpecnostni riziko pro EU jako takovou.
Nejak nevim zda jde jeste o OS nebo jiz o Root Kit Hollywoodu.

Dovolim si dva konkretni priklady z praxe, prvni imaginarni, druhy jsem
zazil na vlastni kuzi.
- Zakoupite Visty, aktivujete. Za tyden se rohodnete vymenit grafiku.
Pri vymene grafiky se vam vynuluje CMOS a system najede s defaultnim
datem 1.1.2002, bolbustka, nastavite datim a jedete dal, zapomenete.
Nicmene za tyden vam prestane jit 5.1 zvuk, za dlasi tyden rozhrani
Aero a vy stravite desitky hodin zkoumanim co to a proc to, nakonec
jste nucen system a vse preinstalovat. Co se stalo MS, ve jemenu ochrany
obsahu (jak eufemisticky nazev pro ochranu zajmu hochu z Hollywoodu)
aplikoval tilt bits a ty vyhodnocuji potencialni utoky na obsah, ci
Visty a pokud dojdou k zaveru, ze se nekdo pokusil chudkoum vistam ulbizit
(a rok 2002 je utok na visty) tak po 5-10-20 dnech zacnou system pohasinat
(eufemizmus chochu z MS)

- Jste spolecnost, nainstalujete Visty, aktivujete vuci svemu KMS, vse
je OK az do doby kdy si do MB nahrajete novy BIOS, ejhle Visty se odaktivuji
a nova aktivace nejde provest, hlasi to chybu 0xC004F059.
Mate smulu, ve vasem PC je OEM zakladni deska, treba ASUS P5B a novy
bios obsahuje podporu pro ACPI_SLIC a to jaksi nejde k sobe. Doporucene
reseni od MS, nechte si vymenit desku za nejakou co to nema nebo si
nejlepe kupte novy PC s predinstalovanymi VIstami. Zrovna to resim,
muset hackovat BIOS, kvuli instalaci OS to jsem jeste nezazil, fakt
bozi .

Abych to shrnul, MS neruci za nic, proda mi ceco co v mem PC pracuje
pro nekoho jineho, omezujeme, a kdyz se vyskytne problem tak ho neresi.
EU vadi takova blbost jako WMP, ale system, ktery umoznuje, aby jedna
spolecnost sidlici v jime state, mohla na dalku ochromit vsechny PC
s timho systemem to je proste bozi.  System je transparentni, kdyz jsem
v nejnovejsi MSDN zadal heslo ACPI_SLIC tak na me nevykoukl jediny odkaz.
Ale neni takhle utajovajni obecne pouzivanych funkci u nekoho kdo ma
defakto monopol povazovano za vzorovou ukazku zneuzivani postaveni na
trhu. Kde jsou ty pokuty ve vysi mnoha desitek miliard dolaru?

Kde jsou zajmy uzivatelu?
Co delaji ti kdo je maji hajit?