Re: Vyber notebooku - znovu

Karel Radkovský Karel.Radkovsky@seznam.cz
Čtvrtek Únor 8 08:52:59 CET 2007

Od července 2006 mám zmíněný NB Asus A6Rp, takže:

(+) DVD RAM podporuje
(+) Celeron s cache 1MB, málinko topí - teplota kolem 40 - 45stC při běžné práci
(+) slušný LCD - mám lesklý 15,4"
(+) velký touch pad - ve srovnání s Lenovo a Asus F2?. Možná dáno širokoúlým LCD.
(+) integrovaná kamerka
(-) po půl roce začínají trošku vrzat plasty
(-) bojím se, že ta stříbrno-zlatavá barva na povrchu plastů se začíne odírat. Ja ho používám pedevším doma s ext.klávesnicí i myší, pokud ale budete používat int. klávesnici a touch pad, tak je to asi jen otázka času :-(. Černé NB, jako Lenovo, HP tímto netrpí. Ten plast se sice pod rukama "vyleští", ale je to míň vidět, než vydřená stříbrná.
(-) po půl roce se se mnou loučí disk - měl jsem tam Seagate Momentus OEM 4200rpm, hlavičky začaly "tlouct" do nějaké krajové polohy. A trochu se přehříval - běžně 45stC - asi výrobní vada (?). Koupil jsem si Hitachi 5400rpm, ten je ok, teplotu běžně 38stC.
(-) nedá se v Biosu nastavit velikost paměti pro grafiku - je natvrdo 128MB. Možná bude v novějším Biosu, nebo ex. nějaká utilita (?).
(malé -) jednořádkový Enter, klávesa Fn úplně vlevo dole (Asus F2? už tam má Ctrl, Fn je tak mezi Ctrl a Win), neoddělené skupiny F1 až F12 kláves, "tradičně levné" rozložení kláves Ins, Del, Home, End...
(malé -) širokoúhlý má dva zámečky na víku, tudíž se musí otvírat dvěma rukama
(+/-) 4 USB porty, blízko sebe

NB běží denně cca 6hodin, 80procent času je na stole s ext. klávesnicí a myší, občas si ho vezmu do postele nebo na klín.
Možná sem na něco zapomněl... :-)

Ale jinak vcelku spokojenost, kromě toho disku žádný větší problém. Mám 1GB RAM a 1,6GHz Celeron a na běžnou práci a programování to bez problému stačí. Ten dist 5400rpm VÝRAZNĚ urychlil systém, především spouštění.

S pozdravem
--
Karel Radkovský
www.dioda.cz