Zdroj 12V 0 - 5 (10)A s max ucinnosti a zivotnosti do rozvadece?

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Únor 7 15:55:54 CET 2007

Ucinnost zdroju to je kapitola sama pro sebe, sveho casu jsem trochu patral
a dopatrat se realne ucinnosti zdroje, nerkuli zavislosti ucinnosti na
zatizeni je nadlidske usili. Nekdy mam az dojem, ze jde o jedno z
nejstrelenejsich tajemstvi vyrobcu zdroju.
Ono se neni co divit, kdyz clovek bezne narazi na PC zdroje s ucinnosti
hodne pod 70%.
Jaka je realna ucinnost klasickeho zdroje toroidem se chystam jiz nejaky
patek zmerit, ale nejsou lidi.

Fascinuji me ekologove, kteri propaguji nesmysly typu FV clanky, zakazuji
pajet olovem a pritom nedokazi protlacit, povine usporne stndby spotrebice a
povinneuvadeni ucinnosti u zdroju atd.

Pro zalohovani baterii potrebujete trochu vic nez 12V - v PC je to
obvykle vic nez 12, ale neda se na to spolehnout. Ruzne softwary pro
HW monitoring maji nastavene meze pro alarm treba od 11.5V do 13.5V.

P.K.