jak uspat IDE disk v USB supliku

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Únor 6 13:07:42 CET 2007

> utilitka pěkná ale pro šuplíky asi nepoužitelná (aspon u toho mého). Jak
> jsem psal, nezáleží jestli je napětí na USB a dokonce nemusí být ani
> zasunutý do usb slotu a jede a jede . Jediné co ho zastaví je vypínač ext.
> napájení. A má to ještě jinou necnost, při zapnutí (vypínačem) disk začne
> indexovat (nebo něco takového) rozsvítí se led a na cca 30sek. to zablokuje
> system. Zkoušel jsem to i na WXP , tady se objeví přesypací hodiny a čekám a
> čekám...takže ani to znínovane rele neni to pravé. Ted mě ještě napadlo,
> [...]

Zdravim,
  odpojovani jednoho z napajeni disku je vec velmi nezadouci - sice tim asi
modernimu disku neublizite, ony mivaji celkem kvalitni monitoring napeti a
je-li mimotolerancni, jdou v podstate okamzite do resetu, ale v podstate jde
o urcity druh "muceni". Po ustaleni napeti zpet pak mohou, nebo nemusi najet
(nemyslim, ze nenajedou uz nikdy, ale mohou vyzadovat uplny power-cycle).
Zalezi na vyrobci/modelu. Ve specifikaci je to ale rozhodne zapovezeno
delat.
  Ve Vasem pripade by dle mne byl jednoznacne resenim ten auto-spindown, ktery
byval drive domenou hlavne SCSI disku, ale dnes lze nastavit i u vetsiny
modernich IDE/SATA disku. Mel by jit nastavit v Linux prikazem hdparm:
  -S     Set the standby (spindown) timeout for the drive.
  Verim, ze by to snad melo fungovat i pres to USB. Nejsem si ale jist, zda to
je persistentni (zapise se do disku), nebo zda to po resetu disk zapomene.

                   S pozdravem Pavel Troller