Dotaz na zkusenost s bezdratovu komunikaci

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Neděle Únor 4 23:18:27 CET 2007

No moc jsem nepochopil z dotazu , jaka je to "topologie" site. Ti
ucastnici se vytaceji navzajem?? Jde o pristup na internet? Nebo sber
dat na jedno místo? Datové prenosy mezi dvema misty? A jaka ma byt
rychlost prenosu? Staci treba 1k2, nebo to musi byt adekvatni dialupu?
Jestli je to ve meste, tak urcite ne ISM band, tedy kvuli spolehlivosti
do budoucne urcite ne wifi 2,4 a 5,6GHz  a na 433 a 868 bych take
nespolehal  - různé klicenky, alarmy, bezdratove teplomery,
meterologicke stanice atd.
Navrhoval bych DECT - podivejte se na datove moduly MD32 ( dnes uz asi
budou novejsi typy )
S originalnimi antenkami to jde bez problemu cca 200-600 m , pokud k
tomu date nejakou yaginku ( nelegální ), tak to umi az 7 km. Ovsem
jestli DECT  umi "propalit" baraky v zastavbe netusim, vse je treba
prubnout na miste! Ja vzdy delal spojeni na primou viditelnost. Jinak je
DECT velmi odolny ruseni a  umi pracovat s velkou husotou BS a MS.
Pouzivame ve firme profesionalni zarizeni na bazi DECT, jedna se o
prenosove zarizeni typu posledni mile, kdy lze zridit AUT stanici i na
mistech, kde neni zadne vedeni. U techto zarizeni vyrobce doporucuje
pouziti smer. anten pro dosazeni vetsich vzdalenosti.  Kdyby byl zajem
mohu poslat dokumentaci a odkazy na vyrobce,. Zarizeni je tusim komerne
dostupne i pro sirokou verejnost. ( dalsi je ovsem otazka ceny )

Taky existuje dle generalniko povoleni kmitocet nekde okolo 160MHz ,
ktery lze pouzit na datove prenosy. Ovsem pomer TX/RX tam nesmi
prekrocit nejakou hodnotu danou GP. Takze to je spis pro jednostranny
packetovy prenos typu sbet dat z meteorologicke stanice atd...