Ogg prehravac

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Únor 1 13:04:07 CET 2007


To se dělá úplně jednoduše, rozdílový signál proženete EQ a pak to smícháte. 
V EQ zdůrazněte o cca 6dB 2..7kHz a máte to zadarmo.

Jen se z toho dělá příliš drahá marketingová věda, patenty, ochcávání 
patentů a pod.

Představte si, že SRS to řeší takto. Bohužel na to má patent, tak jiný to 
řeší fázovýni posuvy a sčítáním původního a fázově posunutého signálu, čímž 
obdrží ve výsledku stejný efekt. jen musí navíc řešit posun i součtového 
signálu tak aby nebyl ve výsledku signál zvlněný. Výhodu to má tu, že u 
takto složitého zařízení oproti SRS není už cenový problém zahrnout do 
obvodu detekci, aby se signál nezpravovával pokud rozdílová složka převažuje 
nad součtovou (= signál je už "3D") - např. Spatializer.

Naprosto neskutečná bomba ale je, když pseudokvadrofonní stereo 
(DolbyStereo) proženete SRS a pak teprve pseudokvadrofonním dekodérem (=2 
dráty a navíc jeden repro vzadu naštorc - to je ten nejjednodušší dekodér). 
Pak opravdu máte ten správný pocit prostoru byť i z pouhých 3 repro, který 
by jste neměl ani při 9 repro.

Kdysi jsem to měl detailně rozepsané na firemním webu, domluvím se se šéfem 
a dám to tam zase.



----- Original Message ----- 
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
Najviac sa mi paci veta:
EarSpeaker spatial processing provides more natural sound in headphone
listening conditions. It widens the stereo image and positions the sound
sources outside the listener's head.




Další informace o konferenci Hw-list