Ogg prehravac
Jaroslav Lukesh
lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Únor 1 13:04:07 CET 2007
To se dělá úplně jednoduše, rozdílový signál proženete EQ a pak to smícháte.
V EQ zdůrazněte o cca 6dB 2..7kHz a máte to zadarmo.
Jen se z toho dělá příliš drahá marketingová věda, patenty, ochcávání
patentů a pod.
Představte si, že SRS to řeší takto. Bohužel na to má patent, tak jiný to
řeší fázovýni posuvy a sčítáním původního a fázově posunutého signálu, čímž
obdrží ve výsledku stejný efekt. jen musí navíc řešit posun i součtového
signálu tak aby nebyl ve výsledku signál zvlněný. Výhodu to má tu, že u
takto složitého zařízení oproti SRS není už cenový problém zahrnout do
obvodu detekci, aby se signál nezpravovával pokud rozdílová složka převažuje
nad součtovou (= signál je už "3D") - např. Spatializer.
Naprosto neskutečná bomba ale je, když pseudokvadrofonní stereo
(DolbyStereo) proženete SRS a pak teprve pseudokvadrofonním dekodérem (=2
dráty a navíc jeden repro vzadu naštorc - to je ten nejjednodušší dekodér).
Pak opravdu máte ten správný pocit prostoru byť i z pouhých 3 repro, který
by jste neměl ani při 9 repro.
Kdysi jsem to měl detailně rozepsané na firemním webu, domluvím se se šéfem
a dám to tam zase.
----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
Najviac sa mi paci veta:
EarSpeaker spatial processing provides more natural sound in headphone
listening conditions. It widens the stereo image and positions the sound
sources outside the listener's head.
Další informace o konferenci Hw-list