OT: Mikroplatby

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Prosinec 31 12:03:48 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 31.12.2007 od HW CNCnet.info:

> Chteli bychom umoznit poslat dopis, objednat si tisk dokumentu a ja
> nevim co vsechno ohledne tisku naprosto komukoliv.

Koukam, ze se tam manazeri uz probrali, co? Kdyz jsem se o to zajimal
pred nekolika lety ja, tak nechteli zpracovavat ani stovky zasilek,
natoz kusovky.

> Pozadavkem je rychlost a univerzalnost - tedy platba potvrzena
> radove v jednotkach hodin idealne do hodiny a maximalni pouzitelnost
> pro bezne lidi.

Ja bych to nevidel tak tragicky. V pripade stalych zakazniku neni
problem jit na fakturu - tak jako posta po letech zjistila, ze by
mohla postservis nabidnout i mensim zakaznikum, za par let zjisti
treba i to, ze stalym zakaznikum da sve sluzby na fakturu, aniz by si
k nim ti zakaznici museli ukladat penize jako dlouhodobou zalohu.

V pripade jednorazovych zakazek neni takovym problemem bezny bankovni
prevod. Ja mam eBanku a kdyz nekdo jeden den odesle penize z jine
banky, ja to druhy den vidim pripsane na svem ucte... Ne jako treba
KB, kde si to druhy den banka necha na svem uctu, treti den to zahrne
klientovi do souctu, ale jeste neukaze, a teprve ctvrty den to zobrazi
ve vypisu transakci.

Nebo postovni poukazka nebo dobirka.

> Dalsi moznost je nechat natisknout stiraci kupony v nejakych sumach
> a ty prodavat.

To si nemyslim, ze by byl nejaky dobry napad. V pripade, ze by to
fungovalo jako stravenky, pak i mozna castecne ano, bylo by to
vyuzitelne take pro jine ucely - ze by si za to lidi mohli koupit
cigara, jenze to muzou i za penize, na to nepotrebuji kupony. A jen
pro jednu konkretni sluzbu je to uplne na nic. Predstava, ze by pro
nekoho bylo jednodussi, kdyby chtel neco jednorazove vytisknout, aby
si sel stoupnout do fronty na postu z duvodu zakoupeni kuponu, je
smesna.

OK, chci si vytisknout diplomku, bude to stat treba 285 Kc, nejdrive
to musim zkalkulovat a odeslat soubory, dobre, pujdu si pak stoupnout
na postu a koupim si kupon na 300 Kc. Slavnostne zaplatim. Zdrzeni
bylo znacne, to bych mel daleko jednodussi udelat ten bankovni prevod.
Co pak s temi 15 Kc? To necham poste? Nebo budu premyslet, jak to
utratit? Dalsi sluzba ale bude za 17 Kc, tak co ty 2 Kc? :-)

Staly zakaznik se ti na nejake kupony vyprdne. Ten chce fakturu a ne
litat na postu pro listecky, ktere pak bude muset hlidat a skladovat a
kontrolovat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem