Kudy leze informace 4:3/16:9

Sudovec sudovec@seznam.cz
Pondělí Prosinec 31 08:21:02 CET 2007

Přepínání se dělá pomocí pin 8 (AV mode switching / Slow switch) na SCARTu
(http://en.wikipedia.org/wiki/SCART). WSS se pro přepínání v takovýchto
zařízeních nepoužívá. Zkontrolujte kabel, jestli je v pořádku.

Pin 8, the switch signal pin, carries a low frequency (less than 50 Hz)
signal from the source that indicates the type of video present.

  0 V-2 V means no signal, or internal bypass
  4.5 V-7 V (nominal 6 V) means a widescreen (16:9) signal
  9.5 V-12 V (nominal 12 V) means a normal (4:3) signal

    S.

----- Original Message -----
From: "Šerých Jakub" <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 30, 2007 11:58 PM
Subject: Kudy leze informace 4:3/16:9

DD,
najezil jsem DVDcko Panasonic DMR-EX77EP-K a pripojil k TV Sony (uz par let
stare, ted nedam z hlavy dohromady typ). Vse slape krasne az na to, ze ta TV
ma snahu splacavat obraz na 16:9 a musim ji neustale ovladacem presvedcovat,
ze je to 4:3. Pritom, kdyz ji presvedcim, tak dokud ma signal ze SCARTu od
DVDcka, funguje to automaticky jak ma, 16:9 ma nahore a dole cerny pruh a
4:3
jede full screen. Kdykoliv ale na TV prepnu zdroj signalu (druhy SCART nebo
jeji vlastni tuner), a vratim se zpet na SCART od DVD, zase se splacne do
16:9. Nevite nekdo, jestli na SCARTu neni nejaky signal, ktery by ji mohl
natvrdo rict at neblbne a trvale zustane ve 4:3? Nebo se ta informace posila
nekde "mezi radky" obrazu podobne jako teletext a podobne sluzby?

Diky za rady

Jakub Serych