OT poplatky za lekaře a recepty

pyjan pyjan@tiscali.cz
Neděle Prosinec 30 22:56:14 CET 2007

nemusí mít švagra, stačí mít podepsanou smlouvu s nějakým výrobcem. Ten
lékaře každoročně pozve na 14týdenní seminář do Alp nebo Havajské
ostrovy. Samozřejmě firma plně hradí letenku, pobyt a kapesné v rámci
školení.  Rozhodující jsou objemy předepsaných léků tím kterým lékařem
(někdo dostane jen stolní hodiny či dvoudenní víkendové školení na
Šumavě). Tyto data není problém zjistit, zdravotní pojišťovny i výdejny
léků (dříve lékárny) mají počítačově zpracované databáze, takže se ví
kdo, kolik a komu.

BTW - lékárny mají kolem 30% marže z vydaných léků.

PS. Před 14 dny jsem byl na vyšetření elektrofyzilologickém vyšetření a
EMG. Nalepí na vás elektrody a měří celistvost kabeláže - od mozku přes
míchu až po nervové zakončení na končetinách. Při EMG do vás navíc
ládují magnetický puls 3 T a sledují jeho šíření a odezvy. Je to velmi
"vymakané" zařízení, pozná přerušená, narušená i "vyzkratovaná" nervová
vlákna v míše. Nechali mě dívat se na monitor, kde byly zobrazované
průběhy (osobně bych zařízení s takovými průběhy jako mám já vyřadil a
sešrotoval). V televizi nebo autě se kabelový svazek nechá vyměnit, s
míchou je to pro běžného pacienta s VZP nemožné. Soukromě mě byla dána
rada, užívat THC jako jediná šance na zlepšení stavu.

Omlouvám se za totální OT, ale alespoň jsem si takto ulevil.