Fotoradar PL // RE: Doprava - matouci cedule

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Neděle Prosinec 30 17:58:26 CET 2007

> [...]
> vetsinou ctryrproude, ale co par kilometru krizovatka, semafor, ... hlavni
> tah do hlavniho mesta Polska.
> Takze vetsinou 90 a pred kazdou krizovatkou 70 nebo 50.
> V poslednim roce na teto trase nasadili fotoradary a to velice otevrenym
> zpusobem. Cca 500 m pred predmetnym radarem je velka cedule "UWAGA
> FOTORADAR"  a cca po 500 je velka neprehlednutelna krabice.
> sofery, jak pred kazdym fotoradarem vyradi rychlost, vklidu dojedou ke
> krizovatce a pak na to slapnou. A oto slo ... aby v te krizovatce byl provoz

Nevim co to je presne za cestu takze mozna muj postesk zde bude mimo
misu ale pripada mi to jako typicke urednicke reseni obejitim problemu.
Narostla tam intenzita dopravy a najednou ze silnice I tridy je to skoro
dalnice ale kapacita zustala stejna a to pochopitelne prinasi radu
problemu a nehod. No urednik nebude resit spoustu problemu se
zkapacitnenim silnice a mimourovnovym krizenim nebo rovnou dalnici kdyz
tam muze dat levnejsi semafory a znacky a navic vybere na pokutach od
tech kdo rychlost prekroci. Nehod sice ubude ale plynulost dopravy nic
moc a tim naroste produkce smogu, kazda akcelerace na krizovatce prida
treba 10ml na spotrebe. Nejde ani tak o penize za jeden litr na cele
ceste ale ten litr se pri akceleraci mnohem hure spali a vyprodukuje
mnohem vice skodlivin (navic mimo lambda 1 klesa ucinnost katalyzatoru)
nez litr spaleny za temer rovnomerne jizdy treba 100kmh na 5 rychlostni
stupen.A to nemluvim o tom kdyz tam pojede prase z Trabantem nebo
Wartburgem. Nemam spocitano kolik energie se spotrebuje a kolik se toho
do prirody vypusti pri stavbe a za jak dlouho se to vrati na usporach z
plynulosti provozu ale urcite ta navratnost bude radove lepsi nez u
pseudoekologickych pocinu typu solarnich elektraren.

> A co na to, ze ted si na cestu radeji davam 5 hodin? ... cas se najde,
> vyjedu driv ... a jsem v klidu
> A cely provoz na teto trase se ocividne sklidnil.

Zklidnil mozna ale plynulejsi o moc nebude se vsemi dusledky ktere jsem
napsal vysse, kdy opravdu nejde jen o tech 32 sekund ktere tu nekdo
uvedl v podobne souvislosti nebo 1 hodinu ve Vasem pripade a ani o tech
30kc na palivu. Opravdu je to reseni jen docasne nez se vyresi lepe.

Pavel