Re: OT: Dopravni prestupky (garáž)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Prosinec 30 12:17:05 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 30.12.2007 od Zdenek Aster:

> Jinak kdyz to tu resite, tak mate pravo s naprostym klidem zavolat
> odtahovku, a ta mile rada prijede a auto odtahne, jen jestli jste z
> nejakeho vetsiho mesta. Ja jsem to jednou resil s policii ze nemuzu
> vyjet protoze parkuji dve auta podelne a maji rychlost ze je neslo
> ani odtlacit a bylo mi receno, ze jedine co zmuzu je zavolat
> odtahovku, coz se mi samozrejmne nechtelo, nakonec byli tak hodny,
> ze sehnali toho cloveka.

I to je moznost, samozrejme. Jako poskozeny muzes na sve naklady
zavolat odtahovou sluzbu a zaplatit za odtah takoveho vozidla.
Soucasne u toho musi asistovat policie, jinak to odtahovka nemuze
odtahnout. No a pak jde o to, ze musis prostrednictvim
obcanskopravniho sporu vymahat ty penize za odtah na tom majiteli
vozidla. Jiste si dokazes predstavit, jak to muze dopadnout, kdyz
dotycny bude tvrdit, ze on to tam nezaparkoval, ze to byla osoba
blizka. To auto zrejme ani nemuzes zadrzet. Jsi schopen se dozvedet,
komu to vozidlo patri, to ti policajti reknou, abys mohl skodu
vymahat, ale to je tak vsechno.

Na druhou stranu tohle neni tvuj problem. Podle §45 totiz ten, kdo
zpusobil prekazku provozu na pozemnich komunikacich, musi ji
neprodlene odstranit. Kdyz to neudela, odstrani ji na jeho naklady
vlastnik komunikace. O odstraneni prekazky v podobe vozidla rozhoduje
policista nebo mestsky policista a vozidlo se odstrani na naklad jeho
provozovatele.

Jenze vec se ma tak, ze kdyz je vecer nebo noc, tak jim ta jejich
odtahovka nefunguje. Oni si ji provozuji jen pres den, u nas nekdy do
14 hodin, nekdy do 16 hodin. Co se tedy stane, kdyz chces vozidlo
nechat odtahnout? Policajt ti rekne, ze nema odtahovku. On by mohl
uplne v pohode zavolat nejakou komercni odtahovku, jenomze v ten
okamzik by musel vytahnout svoji penezenku a zaplatit za odtah ze sve
kapsy. A to neudela. Kdyz to udelas ty, tak ty penize budes tezce
dolovat, protoze oni je pro tebe od nej nevyberou, zatimco pro sebe by
si je od nej vybrali.

Resil jsem tohle uz opravdu mnohokrat. Jednou jsem byl opravdu dost
vztekly a kdyz straznici mestske policie opakovali zase tu svoji
pisnicku, ze botu dat nemohou, kdyz je to prekazka, a odtahovka jim v
noci nejezdi, zavolal jsem do toho jeste statni policii a stezoval
jsem si na mestskou policii, ze nejsou schopni resit problem. Tak se
tam ruzne dohadovali a ten statni policajt byl docela aktivni. Zacal
se hodne moc vztekat, nadavat do vysilacky a vysilat nejaka dalsi auta
ruzne hledat majitele... uz to dokonce vypadalo, ze snad dokazou
nejakou odtahovku preci jen sehnat... kdyz se jim asi po 3/4 hodine
podarilo slozite sehnat toho magora. Shaneli ho nekde po jeho bydlisti
u sousedu a pak nekde na chate. Tam ho nasli, on auto pujcil nekomu,
ten byl zase nekde na navsteve, tak pro nej dosli a on si to odvezl.
Bylo to asi v 1 hodinu rano.

Vetsinou to dopadlo tak, ze zjistili majitele vozidla a pokud bydlel
pobliz, tak pro nej dosli, zazvonili, vzbudili ho a donutili, aby si
vozidlo preparkoval. Horsi ale bylo, kdyz se jednalo o nekoho, kdo tam
byl na navsteve, takze bydlel nekde daleko. To byli straznici bezzubi.
A nebo kdyz to jednou bylo nejake firemni vozidlo z Prahy. To sice
vedeli firmu, ale netusili, kdo s tim prijel. Po nekolika hodinach
jsem zjistil, ze to byl soused bydlici pode mnou. Ja jsem ho pak
serval do bezvedomi na chodbe na cely barak, tak jsem si ulevil, ale
nejradeji bych mu dal do zubu... on navic, kdyz jsem tam s temi
policajty stal asi hodinu a resil to, pekne cumel z okna za zaclonou,
co se tam deje. Kreten. Pak to auto zmizelo a uplne nahodou jsem ho za
dalsi hodinu videl, jak zajizdi do jeho garaze. Ano, on dement tam ma
taky garaz, ale pripadalo mu chytrejsi si to auto postavit pred moji
garaz.

Jinak je potreba si davat pozor take na samotne strazniky. Ackoliv je
to jejich prace, tak jim tim praci pridelavas a ono se jim to moc
nelibi. Rozhodne ne vsichni, ale nekteri jsou pekni hajzlici.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz