RE: OT: Dopravni prestupky (garáž)

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Sobota Prosinec 29 21:30:42 CET 2007

Také mně to nedalo. Mám stejný problém s výjezdem a parkujícími auty.
V první řadě je podle § 27, odst. 1, písm. n, zák. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních
komunikacích je před místem ležícím mimo pozemní komunikaci (do této definice spadá i garáž)
zakázáno zastavení a stání.
Zkoušel jsem volat policii, ale moc mně to nepomohlo. Po delším dohadování chtěli nasadit
botičku. To by asi můj výjezd urychlilo.
Namaloval jsem si před výjezd bílé čáry, abych alespoň trochu zvýraznil, že je zde výjezd.
To je téměř k ničemu, protože nejde o to, že si někdo nevšimnul vrat, proti kterým parkuje
čelem, ale je to jen o bezohlednosti. Podotýkám, že volná místa na zaparkování jsou nejdále
asi třicet metrů. Od policie jsem se hned dozvěděl, že jsem činil protiprávně a, že musím
požádat o osazení značky zákaz zastavení na magistrátu. To jsem také zkusil. Bohužel jsem
se dozvěděl, že osazení značky se nepovoluje, protože by bylo duplicitní. Zákaz je přeci
jasně dán již zmíněným § 27. Pokud bych se moc snažil, za nějaký poplatek by mně povolili:
"vyznačení vodorovného dopravního značení, tj. žluté klikaté čáry (V12a) před prostorem garáže,
která vyznačuje prostor, kde je zakázáno stání. Toto značení si potom žadatel vyznačí a
udržuje na vlastní náklady. Při porušování tohoto dopravního značení je nutno se obrátit
na PČR." Nevím, k čemu by mně to bylo. Po zkušenostech s mým protiprávním vodorovným značením
vím, že by aut neubylo. No a policii mohu volat už nyní. Ale k čemu. Já stejně nestihnu to, co
jsem měl.

Kamera by mě také zajímala. Věřím, že bych byl byl osočován, že nesmím někoho natáčet.
A co s případným záznamem. Policie prý nesmí použít cizí záznam.