Re: rozvody Japan - RE: Černy odber aneb lahůdka pro silnoproudaře

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Sobota Prosinec 29 12:14:27 CET 2007

Ahoj Jano,
Ok, proc ne do konve:)
Nereknu ti az tak k nakladove strance veci - plati to bracha, takze
bych hazel nepresna cisla. Ale mohu ti asi poradit nekolik veci jak
usetrit atd...

Takze predne - v obdobi vystav byvaji hotely katastrofalne precpane. A
stejne tak doprava. Takze ohledne hotelu - je dobre si vybrat hotel
'pesky dostupny' k vystavisti.
Velmi dobre situovane jsou hotely:
Harbour View International House - vystaviste pres ulici. Malilinko
horsi moznosti stravovani v tesnem sousedstvi. Katastrofalni hotelova
restaurace. (i co se tyce sednuti s obchodnimi patrnery, o cenach v
hotelovkach nemluve - to je vsude katastrofa)
The Wesley, Wharney - 2 hotely velmi blizko sebe. Blizko k vystavisti
(par minut pesky), velmi dobre misto i ohledne jidla.
Obecne mohu doporucit volit hotel v Hong Kongu, nejlepe ctvrt Wan
Chai. Pripade je mozno jit (ale to uz je horsi) na Kowloon, ale je si
treba pohlidat jizni cast. Nedoporucuji (kvuli doprave) zejmena North
Point a Casual Bay ci Aberdeen.
Na hotelech byva videt, ze nejlepsi leta maji za sebou, ale jsou
ciste, klima jede, takze OK (s klimou pozor - mnohe pokojske maji ve
zvyku nastavovat ji na 5 stupnu!)

Doprava: Doprava z letiste uz poslendi roky je uplne bez problemu (v
dobe vystav jsou pro navstevniky k dispozici busy zdarma - prozkoumej
na letisti) Nedoporucuji taxik (strasne drahy - je to daleko a pres
nekolik placenych tunelu). Je k dispozici AirportExpres (rychly, ale
relativne drahy). My uz jsme si vypracovali jezdeni autobusem (hned u
letiste je stanoviste). Treba pro hotely co jsem doporucoval je to
linka 21E (cena oproti expresu asi petinova) a STOJI SKORO PRED
HOTELEM (na rozdil od expresu - tam je treba se pak jeste dopravovat
na miste). Kazdopadne hned na letisti:
-vyfasuj mapu (zdarma turisticke mapy. Velmi kvalitni, kazdy rok aktualizovane!
-kup si Octopus card. Stoji 150HKD, v tom je 100HK$ jizdne a 50HK$
VRATNA kauce (strhnou si asi 6KH$). Jizdne je tak levnejsi a o mnoho
pohodlenjsi (o nic se nestaras). Karta je super v tom, ze:
-pusti te i jednu jizdu do minusu
-na vsech stanicich metra lze dobit
-plati v metru/autobusu/tramvaji/StarFarry
-jednoduchy zpusob dostat do do nakladu (jinak tam jizdy nedostanes, v
busu hazis drobne, v metru to listek pri vystupu sezere)
-je na ni mozno nakupovat i ve vetsine samosek
Kdyz uz budes v HK, tak doprava metrem je prehledna, pohodlna, levna.
Cesta pres kanal (HK-Kowloon) je drazsi (ne o moc). Pres kanal je
mozno levne, rychle a zajimave se prepravit Star Farry (privoz). Velmi
husta sit autobusu (levne, ale pozor - u dalkovych linek je treba
'pipnout' octopusem i u vystupu z autobusu, nejen pri nastupovani
(jinak ti zapocita jizdne az na konecnou). Ale u vetsiny linek to ani
nestoji za pipani. Metro i Busy jsou ciste, klimatizovane, bezpecne.
Neni problem v busu nechat kufr na vyznecenem miste jit si sednout do
horniho patra - nikdy se nic neztratilo. Privoz ma klimatizovanou jen
spici, ale da se to:) Tramvajka je spis jen jako atrakce - pomala,
nepohodlna, slaba sit (ale stoji tusim jen 1HK$ kamkoliv) Pozor, v
metru se pipa pri vstupu i vystupu (a dle toho si to odecte jizdne)
Taxiky v HK jsou levne a je jich dost. Jsou pro 5 cestujicich, kdyby
vas bylo moc! Ale my preferujeme metro (btw. To se tam jmenuje MTR, na
jiny nazev jako metro, subway, underground vesmes nereaguji)

Jidlo: Proste fantasticke. Boziii. Great. Lahoda. Jednoznacne se
nenech zlakat na 'evropske' jidlo (mimo restaurace, kde clovek necha
za vecer 500USD/osobu - opravdu USD!) Neni moc dobre, je ho malo, je
takove divne. Za to mistni jidlo je fantasticke (HK a Canton jsou v
mlsounske Cine vyhlasene), je levne, je ho kvanta. Neboj se chodit do
'sestych cenovych'. Kvalita jidla je vytecna, maji neco do sebe. Hodne
jidelen ma obrazky - neni problem s vyberem. Skoro vsude je
automaticky donesen caj (zdarma), k jidlu ti vesmes zdarma donesou
ryzi (plain. Za ochucenou ci smazenou se plati) Zakladem je umet jist
hulkami (je to jednoduche, pribor navic maji malokde) Vyhni se
McDonaldum (je jako v Evrope - radeji jdi na neco cinske). Na snidani
doporucuji nebo si neco koupit v 7-eleven ci K (sit samosek) nebo
chodit do 'Deli France' (evropske snidane) ci Yoshinoya (sit
japonskych obcerstveni). Na obed stejne nebudes mit cas (nebo si das
na vystavisti plstovy balicek - opet doporucuji cinsky) Je dobre se na
veceri nechat pozvat o obchodniho patrnera - ten vi co objednat:)

Alkohol - obecne zadny problem:) Doporucuji (jako pri kazde ceste mimo
CR) si kazde rano i vecer dat neco na 'vypaleni chrobaka'. Uz dlouha
leta is alkohol nevozime, kupujeme mistni Whisky, Vodku, Gin v
7-leven/podobnych. Mne vyhovuje i jejich mistni pivo (ale nejsem pivar
- podotykam:)

Vystaviste: Zaregistruj se predem po internetu. Nebo ti prijde primo
visacka, nebo ti prijde papir, na zaklade ktere visacku dostanes.
Jinak je registrace zdlouhava (byvaj fronty) a spoplatnena. Uz nekolik
let neni nutno chodit v obleku. Odhaduji, ze v obleku byva tak 15%
lidi, par % je v triku a kratasech (vesmes amici - njn) a zbytek tak
normalne 'slusne' - kosile, kravata, kalhoty. Klidne i kratky rukav.
Na vystavisti je pokryti WiFi a budky pro telefonovani po HK zdarma
(mysleno i na mistni mobily) Posleni dobou uz byva malo pocitacu s
pristupem na internet (takze notas a WiFi)

Internet: Slabota. Absolutni slabota. V hotelech prakticky neni (jen
placeny). Fuj. Zlata Cina!

Co vzit sebou: PRAZDNE KUFRY! Mysleno prakticky vazne (teda pokud jsi
aspon trochu jako ja:D) Na miste je moznost koupit prakticky vsechno
za ceny nesrovnatelne s evropou (takze ja tam nakupuji od ponozek po
kosile) A znas mne, ze ja si potrpin na znackove veci.

Nakupovani: jak uz jsem psal - raj na zemi. Nedoporucuji oficialni
obchodni centra na bezne obleceni (cena srovnatelna jako u nas).
Znackove (opravdu) veci je mozno koupit i v malych kramcich ci na
trzisti! Plati zasada: smlouvat, smlouvat, smlouvat! Nenech se zmast
tim, ze je to levne - mnohdy to prodaj stejne za polovinu:) Na
nakupovani doporucuji:
Night Market (Je na Kowloonu - funguje opravdu v noci, coz je vyhoda.
Asi od 18:00 tusim - asi 24:00. Je na uliti Templ road a okoli)
Lady's Market - musel bych pohledat na mape, vsak to tam najdes:)
Stenley Market - pomerne dal, ale je to hezky vylet. Je spis v
'turisticke' oblasti HK pobliz Aberdeenu.
Jak bylo receno i v Bondovi - v HK je dobry krejci. Mysleno vazne.
Usiti obleku (velmi kvalitni) te vyjde levneji nez u nas. Vesmes to
udelaj za 2 dny (mezitim je zkouska). Pokud budes mit zajem, napisu
adresu.
Jinak hodne tam sijou Indove (odchytavani na ulici - pomerne otravne),
ale kvalita je spatna. Nenech se zlakat.

Atrakce: No HK je pro mne atrakce sama o sobe! Jinak ze zajimavych mist:
-Budha na Lantau (tak pul dne az cely den. Super)
-Ocean Park (fantazie. Maji tam i pandy. Tak cely den)
-Stenley Market (tak pulden i s nakupem)
-Peak Victoria (nebo jen Peak). Cesta 'Peak Tram'. Tak pulden (je to
takovy 'Must be')
-par jejich svatyni a klaster (presne nazvy nepamatuju, na mape bych dohledal)
-proste prochazky po HK samy o sobe. V HK je hodne zelene a parciku.
Velmi hezky je park pobliz tramu na Peak, je v nem i pavilon motylu
(za cenu co ma kazdy nejradeji - motyli jsou volne kolem tebe pod
obrovskou kopuli)
-Disney (nove otevreno - nebyl jsme tam a nevim ani, zda mne laka) Ja
radeji 'mistni' atrakce a kulturu.

Vymena penez: na letisti a v hotelich byva katastrofalni kurz. Kde
vymenit mohu rict pouze osobne (musel bych ti to ukazat na mape a
vysvetlit kde - je to jedina smenarna o ktere vime v celem HK. Je na
Kowloonu hned centralne - ale vic podle mapy.

Telefonovani: Jasne mobil. Doporucuji koupit si  na miste kartu
mistniho operatora (je prakticky jedno ktereho). Volani po HK je
levne, nezalezi do jake site. Je spoplatneno stejnou castkou prijem i
volani (ale jak rikam - levne). Vyplati se to mit 'mistni cislo',
jinak se nedoplatis:) Obchodni patrneri casto zavolaji 'ze se opozdi',
'ze si na neco vzpomneli', 'ze neco chteji pripomenout', ....... S
roamingem je to des, takze doporucuji katru. A hned at ti ji prodejce
aktivuje!

Tak to je co mne pro zacatek napada. Vic pripadne osobne (jsou veci,
ktere napsat nemohu, rict ano), nebo se ptej. Je toho urcite jeste
hodne co jsem zapomnel:)

Marek
PS: ani nevim ci jsem ti psal, ze jsem se ozenil:)