zdroj neviditelného UV

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Prosinec 26 21:17:44 CET 2007

Neplati to skoro nikde, tedy u beznych zdroju za bezne penize, problem je v tom, ze skoro zadny zdroj nema tak ostre a uzke spektrum, aby veskerou energii vyzaril jen ve vami pozadovane UV oblasti. Toho co pozadujete se dosahuje pomoci filtru, ktere pohlcuji viditelne a nepohlcuji pozadovane zareni. Problem je, ze podobne filtry nejsou az tak levnou zalezitosti, zkusit muzete UV zarivku a pred ni nejake cerne sklo, teoreticky z toho nejake UV-A muze vylezt.

>Vzhledem k tomu, že je tu mnoho lidí, kteří do této problematiky vidí dovolím si položit dotaz.
Potřebuji zdroj neviditelného, rozuměj okem neviditelného záření, výkonově asi tak jednotky wattů. Je mi celkem jedno zda to bude na baterie (třeba LEDka)nebo na síť (třeba zde zmiňované zářivky). Zda to bude zdroj bodový či plošný je mi též v podstatě fuk. Jediná podmínka je neviditelnost. No a pro úplnost dodám na co to vlastně chci.
Mám doma spoustu svítících puzzlí, děti v pokojíku na stropě nasvěcovací hvězdičky a tak je chci občas nasvítit když je tma jen tak pro radost. Zkoušel jsem třeba UV LEDku od chobotů není to špatný, ale je to vidět. Těžko si dovedu představit když mi někdo dodá spektrální křivku zdroje, jak moc to bude vidět. Třeba zde zmiňované NARVY. Vždy jsem si myslel, že když někdo napíše UV tak už to není vidět, ale u chobotů to asi neplatí. Poraďte prosím. Včera jsem třeba objevil na webu zdroj rentgenového zaření ze staré DY87 tak možná začnu experimentovat.
Pro úplnost dodám, že cena v rozumné míře nerozhoduje.
Pavel Glajc