Re: Zaciname s ATMEGA16

magixe@volny.cz magixe@volny.cz
Čtvrtek Prosinec 20 11:12:42 CET 2007

Dobrý den

Co se týče kompileru MIKROPASCAL for AVR od Mikroe
tak durazně NEDOPORUČUJI !!!

Tento kompiler obsahuje děsivé množstvý chyb
a support tohoto produkru je dost žalostný.
Pokud se nalezne nějaká chyba její napravení
trvá 1/2 až 1 rok. Velké množství knihoven
které kompiler poskytuje nefunguje a nebo funguje
pouze na nějakých MCU. Kupříkladu podpora MMC /SD
nefunguje. Mikroe standartně testuje
pouze na ATMEGA16. Ostatní klony MCU jsou naprosto
neodzkoušené tudíž většina problému troskotá natom
že interní knihovny jsou naprosto nepoužitelné
a když už si vše napíšete svépomocí občas compiler
není schopen překladu :((

Mikroe jako taková se AVR compileru vubec nevěnuje
a většinu svého usilí dává spíše na compilery pro PIC.

Pokud si tedy chcete ušetřit nervy čas a peníze tento
compiler Vám opravdu nedoporučuji. (osobně jsem čekal
na opravy chyb přes 1rok a marně)

Jak je na tom compiler pro PIC nevím ale snad vzhledem
k počtu uživatelu o trochu lépe.
Každopádně je to projekt na
aplikace typu rozsvítit LED nebo s ní zablikat :)) ale
na větší projekty bych se s tím bál už z duvodu nepřístupnosti
zdrojových kodu knihoven a velkého množství chyb v compileru.
(Mikropascal for AVR)

Nevím zda někdy vydají nový opravený RELEASE a zprovozní alespoň
základní compiler a proklamované knihovny tak aby byli vubec použitelné.
Prozatím mě po roce korespondence napsali že zatím NEUVAŽUJÍ O
VYDÁNÍ
nové verze a pro jistotu mě zabanovali přístup na forum :))
No není divu když jsem řekl že tento produkt je nepoužitelný
a není nadále podporován :))

Takže spíše bych doporučil alternativu
BASCOM popř AVRCO

Hezký den