FTDI chipy Bylo: terminal pro rs232

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Středa Prosinec 19 14:54:03 CET 2007

Asi mate pravdu, s linuxem kamos nejsem, takze o FTDI chipech a linuxu
nic nevim. Ale kdyz se divam na stranky driveru pro FTDI chipy, tak tam
maji u driveru pro linux vypsany snad vsechny chipy:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

Zrovna dneska jsem si trochu pohral s prevodnikem FT232R ve WinXP.
Pouzivame jej jako prevodnik na RS-485 a IrDA - virtualni COM port a
funguje to dobre.
FT232R ma v sobe eeprom a v ni seriove cislo chipu, takze i kdyz jej pak
prehazuju do jinych USB portu, vzdy jej pozna a priradi mu stejny
virtualni COM. U FT232BM bez EEPROMky vytvoril v jinem USB portu jiny COM.
Zkousel jsem prepsat i EEPROM, dat si tam svuj nazev, take bez problemu.
Pak jsem upravil 2 inf soubory a napsal tam zase svuj text a ve
windowsech ve spravci zarizeni to bez problemu vidim jako svoje zarizeni
s nazvem co jsem si vymyslel. Akorat widle hlasi pri instalaci, ze
driver neni podepsan - original je.
Muzu mit pripojeny treba 2 kusy, kazdej vytvori svuj virtualni COM a oba
jedou najednou bez problemu. Prehazovat na USB portech lze take v
pohode. Takze pod WIN se jim to povedlo.

Martin Hanek