Ako na asm x51 v PSPade

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Prosinec 18 16:39:58 CET 2007

---- Original Message ---------------
>Instalace PSPad a Metalink se zdarila. Nastaveni jak jste popsal mi taky
>funguje. Jednoduchy priklad preklada OK. (Trochu me potrapilo, ze
>"Dokumenty" povazuje za dlouhy nazev.)

Hmmmm... Kde sa to prejavilo a ako ste sa s tym vysporiadali?

>Poprosil bych Vas o okomentovani nasledujicich poznatku, jestli jsem
>neco spatne nepochopil. Po 2 hodinach testovani bych nerad delal
>ukvapene zavery.
>
>1) Funguji vsechny direktivy ze starsich programu.

Chvalabohu drviva vacsina direktiv pochadza este od Intela, takze je to akysi standard ktory sa nachadza takmer vo vsetkych '51 asembleroch rovnako.
Najdolezitejsie rozdiely su AFAIK v makrach (vid dole) a v podmienenom preklade (ale to podla vsetkeho nepouzivate).

>2) Makra maji uplne jinou definici i volani.

Makra su bohuzial viacmenej volnou fantaziou v jednotlivych asembleroch.
Ja ten povodny intelovsky asembler do detailov nepoznam, ale mam take podozrenie, ze ta syntax ako ste ju pouzivali Vy pochadza prave odtial.
No a ta syntax v metalinku je podobna skor na Keil, ktory je v sucasnosti defacto standard.

>Neumi lokalni navesti.

Bohuzial.

>Trochu nesikovne to jde obejit: jmp $+konst

Ano, toto ide a ano, je to trocha drevene.
Pozor na toto pouzitie - nesmiete pouzit v obskakovanom kode "jmp" ani "call", pretoze ich dlzka zavisi od toho ci sa v skutocnosti prelozia ako sjmp/ajmp/ljmp resp. acall/lcall.

>3) Neexisuje moznost "prejit na dalsi/predchozi chybu". Castecne to resi
>Vas extraktor.

Ani ja som na nic podobne zatial nenarazil - mozno niekto iny tu kto pozna PSPad lepsie poradi, prip. skuste napisat priamo do fora PSPadu.

------

Ako vidim uz ste si to osahali, ake su Vase celkove dojmy?

Mam upraveny uz aj ten zdrojak co ste mi posielali (ale na laptope na ktorom sa prave hraju decka a bolo by zivotu nebezpecne im to teraz brat :-) ) do metalinku, ale predpokladam, ze to uz nie je nutne a mate to uz preslapane sam. Pripadne sa este mozete skusit mrknut na ten asem (http://plit.de/asem-51/download.htm ), ten ma zase svoje muchy (a uz si nepamatam preco ho vlastne nemam rad a nechce sa mi to teraz skusat); vyhoda zase je ze ma lokalne symboly v makrach. Pripadne nam dajte vediet.

wek