Re: kapacitní senzory pro dotyková i bezdotyková tlačítka MPR084

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Úterý Prosinec 18 05:58:17 CET 2007

Použil jsem QT117 od Quantum Research jako bezkontaktní telegrafní pastičku. Dá se sehnat od Farnellu. QT117 má jeden vstup, ale přez Farnell koupíte i další vícevstupové varianty. QT117 fungoval podle katalogového zapojení bez problémů.

Pro mě bylo důležité, že obvod pracuje s krátkými pulzy a nízkými výkony, takže elektroda vyzařuje minimální výkon na krátkých vlnách. Novější čipy od stejného výrobce generují pulzy náhodně, aby se spektrum rušení rozprostřelo rovnoměrně.

Jen pro zajímavost, zbastlil jsem kdysi něco s CMOS obvody, fungovalo to ne moc spolehlivě a produkovalo to šílené rušení.

Vojta Bubník