Ako na asm x51 v PSPade

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Prosinec 18 00:36:37 CET 2007

Tak som sa dalej hral s PSPadom, vadilo mi, ze metalink vypluva len jeden velky .lst subor a to je malo prehladne co sa tyka chyb - stale ich treba hladat (priznam sa, ze som ho predtym pouzival s inym asemblerom ktory vedel vyplut extra error subor).

Napisal som si primitivny "extraktor chyb" (http://www.efton.sk/misc/extrerr.zip ), je vsak takmer nemozne urcit priamo cislo riadku v skutocnom zdrojovom kode, ked su puzite include aj makra, a preto to jednoducho vypluva cislo riadku priamo v .lst subore (autor by mal vediet z toho urcit, v ktorom zdrojaku ta chyba je - ak nie, je mala sanca ze by vedel odstranit samotnu chybu... :-) ) Do highlighter settings som doplnil ako Run After Compilation prikaz
c:\extrerr.exe %DosDir%%DosName%.LST %DosDir%%DosName%.ERR
a zmenil som Log file na %Dir%%Name%.ERR (medzicasom som presunul editovany a prekladany .a51 subor do adresara s dlhym menom s medzerou a bolo treba v Parameters zmenit %File% na "%DosFile%"...) (V tejto suvislosti upozornujem aj na to, ze sa mi nepodarilo PSPad prinutit zapamatat si typ suboru, takze som sa musel pohrat s priponami (asm, .a51) v nastaveniach highlightera plus vypnut tie highlightery ktore s tymto kolidovali (x86 asm).) Tiez som zmenil LOG parser na %F:%L:%C:.

Teraz pri stlaceni F9 sa najprv prelozi zdrojak, potom sa vyrobi .ERR subor ktory sa nacita do LOGu (a su uz tam len ciste chyby); a ak sa v nom klikne resp. CtrlV na niektorom riadku, otvori sa automaticky xxx.LST a v nom sa skoci na prislusny riadok. Potial by to bolo pekne, ale v dalsom darmo klikame uz na dalsie riadky s chybami, nic sa nedeje. To je preto, lebo uz nie sme nastaveni na povodny .asm/.a51 subor, ktory ma ponastavovany error parsing. Takze si pekne vyrobime nas vlastny user highlighter, reagujuci na subory *.lst, mozeme si v nom trebars dat zvyraznit slovo ERROR, no a potom pren nastavime presne taky isty LOG parser (%F:%L:%C:); no a to je vlastne vsetko.

wek