ADT75

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Prosinec 16 22:39:13 CET 2007


Puvodni zprava ze dne 16.12.2007 od Jan Galuszka:

> Ja si dokonce z jednani se zakazniky radeji poridim svuj mailovy
> zaznam a poslu jej sam sobe. Pak rychle muzu najit korespondenci
> ohledne toho zakaznika, co jsem slibil, co nabidnul, co on objednal.

No a "vo tom to je" - Ty si poridis mailovy zaznam. Tj. ted
predpokladam, ze kdyz mas zakaznika na uchu a on si chce neco
objednat, nahlasi ICO, nahlasi, ze chce deset pytlu cibule poslat pres
DHL, tak si to napises do sveho mailu a zakaznika uz neobtezujes
jakymkoliv potvrzovanim. V marketingu se tomu rika ONE AND DONE.

> Nekdy zakaznik vyzaduje, abych si poptavku zapsal , a ja prave
> stojim v kolone. Na mou prosbu, at to posle mailem, rekne ze nema
> mail. Bohuzel jsem uz nekolik takovych zakazniku odmitnul. V nasem
> oboru je to pochopitelne.

Ufff. To tedy neni pochopitelne v zadnem oboru :-)

> A zakaznik, ktery neovlada mail, z velkou pravdepodobnosti nebude
> zakaznikem s ekonomickym obratem.

Presne takoveto predsudky a soudy jsou spatne. Velmi spatne :-)

Muzu klidne z fleku rici dva priklady z oboru nebo pobliz oboru. Pred
asi tremi roky jsem napsal e-mail do nemecke firmy, ktera je velkou
tovarnou na ruzne chemicke zalezitosti kolem elektroniky. Nikdo mi
neodpovedel elektronicky, ale za par dni prisel normalni postou dopis
s odpovedi a katalogem. Pak jsem je kontaktoval celkem nedavno, tj.
tak tri roky od teto zkusenosti a napsal jim stejny mail. Opet mi na
nej nikdo neodpovedel, ale zase prisel normalni postou trochu jiny
dopis a stejny katalog.

Nekdy pred rokem jsem chtel koupit rotacni vyvevu od Lavatu. To je
socialisticka tovarna :-) Maji web, maji e-maily, tak jsem si rikal,
ze "umeji" elektronicky. Napsal jsem jim poptavku mailem. Pak jsem
nekolik nasledujicich dni videl ve svem logu ustredny nekolik
neprijatych hovoru prave z Lavatu. Nemel jsem cas tam volat. Za
nekolik dni pak prisla papirova nabidka normalni postou. OK, dobre,
vybral jsem si, znal i cenu, a tedy tam zavolal telefonem. Nejdrive
jsem se tam nemohl vubec dovolat, nefungoval jim telefon, pak jsem se
dostal na nejakeho cloveka, ten vlastne prdlajs vedel, ale znal cislo
faxu, na ktery mam pry poslat objednavku. No a pry vyrizuji objednavky
do 14 dnu. Tak jsem si ji koupil, ale objednal jsem si ji telefonem u
sveho dodavatele laboratorni techniky, ktery ji dovalil do tydne.

> A vznik emailu je ta nejbajecnejsi komunikacni forma a zpetne
> nechapu, jak jsem mohl bez teto formy komunikace v letech 1990 - 95
> ? delat casopis

Ale ono to slo take. A ja uz tehdy vyrizoval objednavky. Telefonicky.

> Takze pane Konecny ... jste moderni clovek ... a proto respektujte
> prani firem, ktere maji vice nez jednu soucastku v sortimentu, vice
> nez jednoho zakaznika, vice nez jednoho obchodnika, a chteji
> minimalizovat chybovost - ze to chteli nejakou pisemnou formou.

A on to snad pan Konecny vysvetloval, ze byl nekde mimo a potreboval
to objednatz mobilu a pocitac s sebou nemel. Nebo ne?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

==========================================================
Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
telefon: 475 501 627, mobil: 602 409 601, fax: 475 511 338
web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert@clexpert.cz
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz
==========================================================
 





Další informace o konferenci Hw-list