DVB-T anténa praha, co pořídit?

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Neděle Prosinec 16 00:51:38 CET 2007

> Jen nechápu, v čem je to DVB tak jiné než analog :-)) Snad jedině v tom že
> DVB snese odražené signály a najednou se objevuje spousta pokojových
> antének speciálně pro DVB. Protože analog by na ně nefungoval. Možná by
> problémy dělal nějaký kanálový zesilovač, ale antény snad tak selektivní
> nejsou aby deformovaly pásmo v rámci kanálu. Tak v čem je problém a
> nepoužíváte anténu co máte na střeše?
> Anděl

Protože jsem v paneláku a to znamená že v STA je pouze vybranych 5 kanalu
(jeden nefunguje, byla to driv galaxie a pak toptv) konvertovano z UHF do VHF
a pak poslano starymi kabely co UHF neumi prenest dolu pres 12 podlazi do
sklepa a tam rozboceno na tolik vetvi, kolik je bytu na patre a pak to k nam
zase 12 podlazi stoupa, pres 11 odbocovacich a jednu ukoncovaci ucastnickou
zasuvku, ktere taky nejsou kompatibilni s vysokymi frekvencemi.
Tudiz multiplexy do STA vubec nejdou a ikdyby sly, stejne by az k nam do
settopboxu nedolezly.
Protoze jsem osoba, se kterou predstavenstvo domu radi co s STA dal, navrhnul
jsem, kompletni rekonstrukci rozvodu, tak aby signal DVB-T byl dostupny v
kazdem byte, a necht se sami rozhodnou jestli pripadne konvertovat v
budoucnosti podmnozinu kanalu do analogu (zatimco firmy to nabizi obracene,
vybrane kanaly do analogu zaklad, a DVB-T do zasuvek jako nadstandard - coz
povazuji za hovadinu), ale protoze to znamena mnoho desitek tisic a prave
probihaji jine nakladne rekonstrukce, obavam se ze dokud tu analog bude
fungovat nikdo do toho ty prachy nenarve.

Jakub Ladman

PS: jeste vysvetleni, proc je hovadina setrit na doprave DVB-T multiplexu do
zasuvek - protoze za par let budou mit vsichni DVB-T kompatibilni prijimace a
pak budou dum hyzdit individualni anteny na kazdem okne.