Hloupa chyba

Martin Zaruba swz@volny.cz
Sobota Prosinec 15 14:00:33 CET 2007

Mam zarizeni (ridici jednotka tepelneho cerpadla), ktere ma dva procesory.
Kazdy je na samostatne desce v krabici PKDIN3. Volal mi zakaznik, ze nekdy
(v intervalu nekolika dni) se ridici jednotka zasekne. Prinesl jsem jinou,
chyba se opakovala a ta stara doma funguje bez problemu. Jeden procesor ma
plnohodnotny krystalovy oscilator a druhy dostava hodiny z toho prvniho.
Spojil jsem vstupy oscilatoru spolu a protoze az doted vse fungovalo,
nepremyslel jsem nad tim. Problem byl v tom, ze ten vstup je pomerne
vysokoohmovy a jak se pozdeji ukazalo, soused ma vysilac pro KV. Ten kousek
kabelu chytal ruseni. Stacilo pripojit vstup toho druheho procesoru na
VYSTUP toho prvniho a bylo po problemu. Citlivy (vysokoimpedancni) vstup tak
byl jen par mm na desce.
Treba to nekomu pomuze a neudela podobnou hloupost jako ja.

Martin Záruba