Asm x51

konfera@efton.sk konfera@efton.sk
Pátek Prosinec 14 20:55:00 CET 2007

Mno ale to potom nie je problem v asm... Assembler ako taky je vzdy spustany z prikazoveho riadku...

Vam skor chyba nieco ako IDE, nie? Ja osobne nic take pre '51 nepouzivam. Je hafo editorov, lepsich alebo horsich, so zvyraznovanim syntaxe ci bez. Z toho co mam rad a je free spomeniem setedit - ten je v textovom rezime, ale namakany - PSPad a CrimsonEditor. Urcite tu ostatni dpolnia podobne. Zo vsetkych tychto sa da spustat externy program (t.j. asembler alebo .bat obsahujuci celu sekvenciu prekladu - alebo, ak chcete, make) stlacenim klavesy, a obvykle je aj moznost vidiet v jednom okne vystup z prekladu pripadne ho aj parsovat pre skakanie na chyby priamo v zdrojaku (ale to uz nebyva tak celkom brm-brm). Viac obvykle netreba.

Su aj nejake open ci free IDE s prisposobenim pre '51, ale zatial som nasiel viac dovodov ich nepouzivat ako pouzivat (a to viacmenej plati aj pre platene a aj pre ine platformy, ak sa im da vyhnut).

wek