luxeon 3W seriove razeni ??

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Prosinec 14 00:10:34 CET 2007

Úbytek napětí na LED je (stejně jako na každé jiné diodě) závislý na teplotě a koeficient je záporný. Pokud není proud stabilizován (odporem, nebo regulátorem) a LED je naopak živena přímo z tvrdého zdroje napětí, nárůst teploty vede k nárůstu proudu, ten zas k dalšímu nárůstu teploty, ... prostě kladná zpětná vazba.

PH
  From: Kubat Tomas
  dnes jsem si na hrani koupil 3ks luxeonu 3w 3-4,5V/700mA.
  otestoval jsem jeden a pri 3,9V bral cca 400mA.
  pak me napadlo, ze bych k li-ion 9V baterce, pripojil 2ks zapojene do
  serie.
  baterka mela pred pripojenim 8V a po pripojeni 2ks luxeonu 7,25V.
  protoze ty "ledky" svitily jak o zivot, tak jsem zmeril proud a teklo
  tam 1,2A !!
  ledky byly prilepeny teplovodivou pastou na kus hliniku a nechal jsem je
  tam jen par
  sekund po dobu mereni, takze to prezili. kde se tam ale bere ten proud
  :-(.
  zkusil jsem i jinej dmm a pouze v jednom pripade na rozsahu pouze pro
  mA, to chvili
  bralo tak nejak normalne, ale nakonec to zase vylezlo takhle nahoru.
  kde se ten proud bere. na tech ledkach je pri tom 1,2A cca 3,5V .
  jsou ty luxeony nejaky zacarovany nebo to nejsou pro ne neplati to co
  pro ledky ??
  dekuji za postrceni ..