Re: OT: Re: HW -Vìtrné elektrárny Ostru¾ná - jaká byla exkurze

Milan Mlynarcik milan.m@centrum.sk
Úterý Prosinec 11 21:30:38 CET 2007

To císlo 7 zahrna aj beznú úcinnost generátora a prevodu. Teda cistá prax,
bez zlozitej teórie. Pri menovitom prietoku to (mozno) je aj u mna. To mozno
je preto, ze predstavit si prietok vody je ovela jednoduchsie nez ho
seriózne odmerat. Pri presne definovaných parametroch prietokového potrubia
(ako napr. vo vodomeri) to este nie je problém. No ak je prívod kanál 4 x 2m
(navyse nie priamy), tak prietokové mnozstvo sa urcuje tak +/-.
Skrtením turbíny (ak je v lete ci na jesen málo vody) sa tá úcinnost trocha
kazí. Uzitocnejsie býva osadit niekolko mensích turbín a podla vody v rieke
sa zapne potrebný pocet.

Precerpávacku nemám, takze neviem. No úcinnost kazdého velkého stroja je
lepsia nez malých (a o malej precerpávacke som este nepocul), tak by som
predpokladal minimálne nejakých 60%.

                                                Milan  Mlynarcík