HW - Větrné elektrárny Ostružná - jaká byla exkurze

Hfmcons hfmcons@seznam.cz
Úterý Prosinec 11 18:29:55 CET 2007

S tím foukáním to asi nebude tak horké :-) Je ale pravděpodobné, že při
dnešních možnostech a znalostech by neměl být problém jádro(štěpení) zkrotit
se vším všudy a tak je nejspíš odpor k jeho využívání vyvolán celou řadou
lidí, které by to poškodilo i bez toho, aniž by něco vyletělo do vzduchu.
Ten graf spotřeby největších energetických(stačí elektro) žroutů ve vztahu k
výrobkům které produkují by mohl ledacos napovědět o skutečné situaci, ale
obávám se, že takové informace nebývají úplně běžně k sehnání.
S pozdravem,
                        Miloš Dašek
  ----- Original Message -----
  From: Marek Sembol
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, December 11, 2007 3:24 PM
  Subject: Re: HW - Větrné elektrárny Ostružná - jaká byla exkurze

  No mne by krome "ekonomicke" efektivity zajimala i "ekologicka". A to
  i s ohledem na to, ze (opravte mne, jestli se pletu) odebira energii z
  vetru == fouka mene. A jak znamo - bez vetru neni deste, jelikoz nema
  co tu vodu prenest od vodnich ploch do vnitrozemi... (to tak na okraj
  k tomu staveni v primorskych oblastech)
  Dalsi ekologickou otazkou je pomer energie vydane na vybudovani (ocel,
  beton - sami energozrouti) k energii, kterou to za zivotnost
  vyprodukuje.
  A do tretice: Kdy z velkou slavou zlikvidujeme atom i uhli a zavedem
  vitr - co se stane, kdyz par dnu nebude foukat? Prejdeme na svicky,
  nebo je nejake kouzelne reseni?

  Marek

  On 12/11/07, vaelektronik@vaelektronik.cz <vaelektronik@vaelektronik.cz>
wrote:
  > No s tím hlukem to asi není tak strašné, pár elektráren jsem už viděl a
les
  > ve větru nehučí o nic míň, jen jinak. Problém je jen jestli se to
vyplatí.
  > Nejsem ekonom ani jsem se to nesnažil počítat. Za "ekonomickou
efektivitu"
  > dostatečně hovoří dotovaná výkupní cena energie. Můj osobní názor je že
  > větrné elektrárny patří do přímořských oblastí kde je stabilní vítr.
Tyhle