Re: HW - Větrné elektrárny Ostružná - jaká byla exkurze

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Prosinec 11 15:33:19 CET 2007

11.12.07, Marek Sembol <hwm.land@gmail.com>:
> No mne by krome "ekonomicke" efektivity zajimala i "ekologicka". A to
> i s ohledem na to, ze (opravte mne, jestli se pletu) odebira energii z
> vetru == fouka mene.

Mno, nevim nakolik je jedna vrtule v širým poli překážka pro vítr,
navíc to je zřejmě i les. (No dobře, tak těch vrtulí bude víc, ale
jaký jsou mezi nima mezery?)

> A do tretice: Kdy z velkou slavou zlikvidujeme atom i uhli a zavedem
> vitr - co se stane, kdyz par dnu nebude foukat? Prejdeme na svicky,
> nebo je nejake kouzelne reseni?

Vítr určitě nezlikviduje tradiční výrobu energie, jde spíš o nárazový
využití, podobně jako u přečerpávacích elektráren (akorátže tam když
se nedostává energie, tak ji spustěj, zatímco u větru ji spustěj
prostě když zrovna fouká).

P.K.