Re: HW - Větrné elektrárny Ostružná - jaká byla exkurze

Jan Naiser hw@tua.cz
Úterý Prosinec 11 01:13:48 CET 2007

Ahoj,

>Mozna to bude nekoho zajimat

>http://www.etm.cz/?art=403

jo, zajímá. Díky.

Zrovna teď řešíme na obci nabízející se možnost postavení 3x2MW těchto
drahých větráků. Takže vítám jakékoliv info. Vlastně mě v tom článku zaujala
věta "Elektrárna stojí na místě, kde se její provoz příliš nevyplácí, ale
také není ztrátový". Není mi jasný, jak se může provoz vyplatit? Možná tak
ještě investorovi, když mu každý zaplatíme tenhle drahý "koníček" z našich
daní...

Zajímavé informace jsou na http://stop-vetrnikum.webz.cz a
http://naskale.wz.cz

Mj. mě minulý týden dostalo, když pan Šuster, předseda ČSVE
http://www.csve.cz, na jednání tvrdil, že tyto nové typy elektráren
neprodukují infrazvuk.

A to vzhledem k tomu, že se u nás scvrkla debata o stavbě VE pouze na
zdravotní hledisko, tedy - jestli a v jakém rozsahu mohou tyto stroje
negativně ovlivnit zdravotní stav obyvatel v jejich dosahu. Už mě ani
nepřekvapuje, jak jsou obyčejní "lidé televizní" zpracováni propagandou a
lží o "zelené energii".

Nikoho moc nezajímá narušené panorama krajiny a u nás tedy Jeseníků a už
vůbec nikoho nezajímá, že je to jen další podvod EU, protože bez dotací by
do toho samozřejmě nikdo nešel.

Zajímavý článek o souvislosti VE a ES je tady
http://neviditelnypes.lidovky.cz/energetika-jak-norwegian-pearl-srazila-evropu-do-kolen-pgg-/p_ekonomika.asp?c=A071112_204813_p_ekonomika_wag

Pokud máte nějaké poznatky nebo odkazy k problematice VE, uvítám.

S pozdravem Jan Naiser.