Nestartuje PC

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Prosinec 10 18:01:13 CET 2007

> Chcete rici, ze spatne kondenzatory mohou za nenabehnuti nekterych
> ikonek ve Windows? Cekal bych ze nenabehne deska po zapnuti, ale ze maji
> blbe kondiky vliv na nahrani systemu mne nenapadlo ;)

Zdravim,
  naprosto nevim, co ikonky ve windows. Ale mohu potvdit, ze spatne kondiky
na desce jsou schopny napr. privodit, ze Firefox pada na urcitych strankach.
  Moji Linuxovou distribuci ma nainstalovano nekolik lidi a prave jeden si
stezoval, ze na urcitych strankach mu FF pada. Nekdy s sebou vezme i Xserver.
Nikdo jiny vcetne mne to nebyl schopen zreprodukovat. Vzali jsme jeho disk a
dali do jineho stroje, take to nedelal. Ani vymena graficke karty nepomohla.
Nakonec jsme to skutecne dotrasovali az na motherboard, kde bylo nekolik
nafouknutych kondu. Po jejich vymene se to jiz ani jednou neprojevilo.
Technicky jde zrejme o to, ze ten program nejak charakteristicky zatizi CPU
(napr. v nejakem cyklu se pravidelne zvysuje a snizuje spotreba) a spatny kond
to nevyfiltruje, neco se nekde zarusi a CPU treba nasaje chybnou instrukci ci
spise data a app spadne.
  S pozdravem Pavel Troller