Monitorovani site

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Prosinec 10 09:28:30 CET 2007

Zdravim,

> Mohl by mi nekdo objasnit, jak moc je technicky mozne sledovat aktivity
> na PC pripojenych v siti?

Tato otazka je velmi siroce polozena. Technicky je mozne vse, ale zavisi
na mnoha okolnostech.

> Je to paranoia nebo lze na jinem PC zachytavat komunikaci vcetne obsahu
> mailu,

Zalezi na zpusobu dorucovani mailu. Pri pouziti SMTP nebo IMAP4 s TLS ne.
Pri pouziti POP3 nebo nesifrovaneho SMTP pro odchozi postu ano.

> navstivenych stranek,

Stranek navstivenych protokolem http ano. Stranek navstivenych protokolem
https ne:

> hesel s postovnim uctum,

Pri pouziti otevrene autorizace (jednoduchy pop-3) ano. Pri pouziti
kryptovani (pop-3 s alespon SASL autorizaci, IMAP4/TLS) ne.

> bankovnictvi,

Bankovnictvi snad vzdy jede pres https ? Viz vyse...

> registrace na www strankach...?

Viz vyse (http/https).

> Co treba sledovani obsahu HDD (nesdilenych)?

Velmi zalezi na operacnim systemu. Linux, MacOS, *BSD - ne.
Windows - pri pouziti spyware - velmi snadno.

> Zdenek

S pozdravem Pavel Troller