Měric energii

P. Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Prosinec 10 01:42:30 CET 2007

Na muj dotaz zda by nekoho zajimala konstrukce nezcela tradicniho
elektormeru se ozvalo par lidi jak pres konferu tak soukrome.

Mel jsme dnes trochu casu tak jsem sedl a vypadla ze me první verze navrhu
takove veci v provedeni 1 i 3 faze.

Není to nic svetoborného, je to první, zatím ani neprekontrolovany, nacrt  a
vzhledme k tomu, ze jsme  pouzil MCU od "Cygnalu" s kerymi mam nulove
zkusenosti tak si ani nejsem jisty zda to není cele blbe.

V kazdem pripade pokud se nekdo chce podivat, pripadne zkritizovat ci jinak
konstruktivne prispet  nacrtky + me interní poznamky, které jsme si pri
kresleni udělal jsou zde http://uloz.to/109244/Elektormer.zip

Znovu podotykam je to první nastrel.

Schema 1.  Mereni proudu pomoci proudových transformatoru , vhledem k
velikosti PMEC PPT4/H 1000 a me snaze vse narvat do max 6M DIM boxu jsem to
zatím nakreslil na samostatnou desku a i tak nevim jak to cele inteligentne
mechanicky vyresit viz. poznamky

Schema 2. Jednofazovy meric

Schema 3. Trifazovy meric , lisi se jen použitím 3F ADE7xx, doplneny dva
ovladane beznapetove releove  kontakty

Schema 4.  Deska LCD + ovladacich tlacitek vlastne ani nevim zda je neco
takoveho potreba .. Jako LCD by se pripadne pouzil
http://www.sos.sk/?str=371 <http://www.sos.sk/?str=371&artnum=62373>
&artnum=62373

Stále me nenapadl, zadny jednoduchy a elegantni zpusob jak v domácích
podmínkách merak kalibrovat. Presneji kalibrovat bez referencního
vektorového wattmetru, coz asi nebude bezna vybava  :-)