(de)kodovani zvuku

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Prosinec 8 21:35:40 CET 2007

Zdravim,
  hral jsem si tu s tim celkem dlouho. Napsal jsem si v C program, ktery z toho
vaseho dekadickeho textaku udela zpatky binarni sampl a zkousel jsem pri tom
ruzne upravy: negaci, prehazovani bytu i bitu, posun o konstantu s wrapem atd.
Pak jsem to zkousel prehravat jako 8kHz, 8bit, signed/unsigned/A-law/u-law.
Bohuzel, nikdy to nebylo bez zkresleni. Nejlepsi vysledek poskytly negovane
hodnoty, prehravane znamenkove. Uroven uzitecneho signalu (anglicky zensky
hlas) byla nejsilnejsi, ale stale to bylo nepouzitelne.
  Po spatreni techto samplu, zejmena toho s reci, kde jsou dlouhe konstantni
useky, upravuji svuj nazor: Neni to ADPCM, ale nelinearni PCM s netypickou
prevodni charakteristikou - ani A-law, ani u-law, ale neco z teto rodiny...

  S pozdravem Pavel Troller