Prepinani svetel, ktera varianta je lepsi
Pavel_t
pavel_t@centrum.cz
Pátek Prosinec 7 07:52:18 CET 2007
Zdravim,
resim trivialni vec ale nemohu se rozhodnout ktere z reseni je lepsi a
tak se pri patku zeptam vas a treba zjistim, ze jsem neco prehledl.
Jde o to, ze me v aute opustil prepinac svetel tlumene a dalkove.
Dalkove funguji ale u tlumenych uz aretace neni to co byvala a tak cas
od casu pri prepnuti blinkru vypnu i svetla a jedu na obrysovky, na
pristrojovce mam sice kontrolky takze vidim co (ne)sviti a hned prepinac
kratce prepnu a aretace zase funguje ale neni to ono kdyz na ostatni
takto blikam... Protoze novy prepinac je temer nesehnatelny a pokud ano
ta drahy (je to blok 4 pacek vcetne steracu a varovnych blinkru) a na
vrakovisti jsem taky moc rozumne neporidil. Navic auto za chvilku budu
prodavat takze investice chci uz mit co nejnizsi.
Potrebuji tedy funkci kdy vystup je sepnut kdyz jsou zapnuta hlavni
svetla ale nejsou zapnuta dalkova. Reseni mam 2.
1) Rele kdy jeden konec civky je na hlavni svetla a druhy na dalkova. V
klidu pri tlumenych je civka napajena z vypinace hlavnich svetel a
uzemnena pres zarovky dalkovych, pri dalkovych je na obou koncich civky
temer stejne napeti takze rele odpadne.
2) Rele z pripadu 1 spinat jeste pres rozpinaci kontakt jineho rele
ovladaneho dalkovymi.
Pokud uvazuji spravne 1 je min soucastek a kabelaze ale zase maly proud
tece pres vlakna zarovek. 2 je sice lepsi ale narazi to na problem, ze
nemam moc prostoru ani pro prvni rele natoz pro druhe (i kdyz mensi),
chci to cele dat pod prepinac tedy do sloupku rizeni, jinde je kabelaz
uz dost nepristupna.
Jak by jste to resili vy? Predem dik.
Pavel
Další informace o konferenci Hw-list