Re: Programátor FLASH samodomo

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 6 09:28:09 CET 2007

Proc ne USB? U mne je to suplikova soucastka - FTDI232
Michal
  ----- Original Message -----
  From: konfera@efton.sk
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, December 05, 2007 10:37 PM
  Subject: Programátor FLASH samodomo

  Uz ked som to nacal, poprosim ctenych kolegov o nazor.

  Pod samodomo programovadlom si predstavujem nieco, co sa da poskladat zo suplikovych, resp. drogeriovych suciastok. Toto automaticky vylucuje najjednoduchsie riesenie (t.j. jednocip).  Preferencia DIL suciastok a drogeriove suciastky viacmenej vylucuju USB (a tiez PCMCIA, PCI, Firewire, vselijake radia a par podobnych). Kedze to ma chodit na vsetkych moznych a nemoznych kompoch, viacmenej to vylucuje LPT (i ked viem ze by to bol horuci kandidat) aj IrDA. Ostava nam COM (ak treba tak cez USB, ale aby to chodilo aj s prolificoidnymi kablami, t.j.ziadny klasicky bitbang na handshake linkach), PS/2 (to ale na vystup je dost nevhodne) a zvukovka (lepit nejaky protikus na optiku CD mechaniky sa mi zda ako nepriechodzie :-) ).

  No, nech ratam ako ratam, vychadzaju mi bitove rychlosti v rade 10kb/s max. Kto pozna napalovaci algoritmus tej flashky vie, ze na byte treba preniest 4 adresy a 4 data (a potom cakat na samotne napalenie, a prip. zverifikovat). Nech pocitam ako pocitam, to je vyse 100 bitov na napaleny byte, takze paliaca rychlost nevychadza viac nez 100 byte/s, skor o dost menej. Nejaky jednocip by sa este dal, povedzme by to vyslo na minutu; ale ta polmegovka vychadza na niekolko hodin...

  Poradte prosim, ako z tejto mizerie von?

  wek