zaciname s ARM

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Prosinec 5 22:01:51 CET 2007

A i proto mam pod to tu desku SBA7K. Na desce jsou vsechny IO vyvedeny
na MLW40 a take na 2x CAN9 za ST3232 (2 seriaky, jeden s vyberem ktery),
dale USB device konektor (moznost i napajet z USB), JTAG konektor,
svorka a napajeci konektor, na desce je stabilizator napeti 3.3V a
napetova reference no a podpetovy reset. Vsechno jumperovatelne, takze
lze pouzit vyvody treba jako seriak a nebo prepnout a mit je ciste na
tom MLW40. Take je na desce jumper, resici prepnuti PA0 az PA2 do H pri
prepnuti TST pinu do H, pro natazeni bootloaderu do flash a pak mohu
natahnout tim bootloaderem softik po obycejnem USB kabelu. Jak uz jsem
psal, to pohodli JTAGu to neni, ale lze to. Pokud by si treba nejaky
krouzek chtel ty desky SBA7K postavit svepomoci (soucastky v klasice, je
to udelane prave tak, aby to se to dalo pomerne snadno zvladnout, deska
je jednostranka), nemel bych nic proti, chystam se to vcetne vykresu
desky pustit pro nekomerci volne (mysleno, ze to nekdo nebude bez meho
souhlasu prodavat, v praci at si to pouziva jak chce). Nakonec patent na
to zadny nemam, takze i kdyby s tim kdokoli chtel delat cokoli, nemam
moc se jak branit a to specialne uz proto, ze na tom neni nic, co by se
nedalo bezne vymyslet.

Co se tyce primo te male desticky s ARM, je dvoustrana a docela husta,
to uz uplne pro amaterske bastleni neni (i kdyz vim, ze nekteri amateri
jsou schopnejsi nez profici), takze ze by si ji nekdo vyrabel od
zacatku, s tim uz moc nepocitam, ono se to ani moc nevyplati a pro
kusovku urcite ne.

Deska SBA7K muze lezet vedle nepajiveho pole a pomoci kabliku
samec/samice si do nepajiveho pole soupnu IO ktere potrebuju. Protoze to
co je vetsinou stejne, mam na desce, mohu jen co nepotrebuju
"vyjumperovat" a na to nepajive pole mi toho zbyde o to mene a nezakryva
to zbytecne vubec zadne dirky ;). Ulohou te desky je pomoct uzivateli od
vseho obvykleho, ale nijak ho neomezit v tom to jumperem odpojit a mit
vyvedeno vsechno, co muze potrebovat. Nakonec nepotrebuje zapojovat ani
stabilizator napeti, z te desky si pohodlne vezme i 3.3V pro dalsi veci,
i kdyz samozrejme rozumne, ne nejake Ampery ;).

--
Jiri Bezstarosti