zaciname s ARM

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Prosinec 5 18:08:06 CET 2007

Neni potreba nikoho masirovat ;). ARM jsem nevymyslel, nenapsal jsem ani
vyvojove nastroje k nemu, jen jsem to nastudoval (a jiste mam jeste
mezery, co bych mel jeste zvladnout), udelal co bylo potreba, abych sam
mohl zacit a treba i na tom neco vydelal, coz asi neni u podnikatele nic
zvlastniho.

ARM neni 8bit, ale 32bit. Ze je vykonejsi (i kdyz tomu tak nemusi byt za
vsech okolnosti) a ma sirsi sbernici, to je jasne. Dulzite je podle mne
to, ze uz jde dnes o standard, ktery prijalo (stejne jako u x51) mnoho
vyrobcu. Rozsah typu ARM pak saha od malych a mene vybavenych az po
nekolikasetMHz taktovane kousky s podporou SDRAM a spoustou dalsich
periferii a treba s DMA kanaly mezi periferiemi a pameti. ARM pokryvaji
od aplikaci nejmensich az po vetsi. Stale je to ale ARM.

ARM ale nejsou jiste jedinou moznosti do ceho jit, kdyz chce clovek do
novejsich typu. Ze se ARM libi mne, jiste neznamena, ze vsichni musi byt
stejne nadseni.

--
Jiri Bezstarosti