Nejasnosti s PICem - konfiguracni bity

Bitovod hw@prelude.cz
Sobota Prosinec 1 14:20:58 CET 2007

Zdravim,

onehda jsem tu psal, ze jsem si konecne udelal radost a koupil PICkit2.
Vzniklo to puvodne tak, ze jsem bastlil nejakou analogovou prisernost
(nekolik zavislych 555, vystup PWM, nejaka logika mezi tim) a pote, co jsem
tomu dal po vecerech zhruba tyden a porad se to chovalo podivne, jsem se
kousnul a rekl si, ze bude rychlejsi to naprogramovat. A protoze zde zminena
rada se Zilogem prisla s krizkem po funuse (nemluve o tom, ze Z8 nejak
nemaji v kazde trafice), koupil jsem ten PICkit.

Aplikaci na demoboardu s 16F887 jsem mel "tak nejak" hotovou za jeden vecer,
faktem ovsem je, ze jsem to psal v mikroPascalu, do ASM se budu muset
ponorit trochu vice.

Takze kdyz to tedy chodilo, nasel jsem PIC, do ktereho by se to jednak
veslo, druhak ma spravne typy a spravne pocty periferii, a jeste ho maji "v
trafice" skladem za hubicku - 16F676 a jal se prepisovat program.

A tady jsem narazil na zadrhel: Potrebuju dva nezavisle A/D vstupy. Kdyz
kouknu do datasheetu, doberu se, ze musim nastavit ADCON0 - jenze nevim jak.
Bity 2-4 jsou urceny pro konfiguraci AD prevodniku, ale popsani je to tak,
ze 000 je 1.vstup AD prevodniku na AN0, 001 je 2.vstup na AN1 atd...

Podle popisu mi to tedy pripada, jako kdybych pripojoval pouze jeden vstup
na jednu nohu, moznost pripojeni dvou AD mi z toho nevyplyva. For je ovsem v
tom, ze ta 887, co je na demoboardu, to ma popsane obdobne a aplikace ze
dvou AD opravdu cte. Ovsem hloupe je, ze v tom mem prvnim programku mi to
chodi na nejakych "defaultech", takze prilis netusim, jak jsou AD
konfigurovane.

Nakopnete mne nekdo? Predpokladam, ze to bude neco desne jednoducheho az
debilniho, jen jsem to nekde prehlidnul nebo nepochopil.

Diky.

Pavel Kutina

P.S: Mimochodem - nekdo tu chtel zkusenosti s kitem: Zatim mam jedine
vyhrady k tomu demoboardu: Cely procesor je vytazeni do prokovenych der,
takze jsem si myslel, ze do nich nafrkam lamaci listy s dutinkama a udelam
si tam mini nepajive pole na experimenty. Hacek je ale v tom, ze ty dirky
jsou v rozteci 2.0mm a listy s dutinkama v tomhle rozmeru nejak nepotkavam
:( No a druha drobnost je v tom, ze na desce je potenciometr, provedenim
trimr s tocicim koleckem. Hacek je v tom, ze Mexican, co ho kompletoval, se
blbe vyspal a nejak pomuchlal jezdce, takze po dvou vecerech obcasneho
krouceni to ma ke spojite regulaci hodne daleko. Trimr je ovsem mrnavy,
takze jeho nahrada bude celkem vesela.