Lupa

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Srpen 30 20:43:02 CEST 2007

Mně přišla ta lupa z GM (asi ne zrovna tahle, to je už nekolik let)
taková ne moc kvalitní, spíš poněkud rozplizlá, částečně použitelná
jen uprostřed zorného pole. Dobrá byla apochromatická aplanární lupa
Zeiss, ale za tu zase chtěli skoro 1e5 Kč. Nakonec jsem to vyřešil
svépomocí dvěma 50mm čočkami z rozbitého triedru, dal jsem je do
stojánku vypuklou stranou k sobě a od té doby jsem potřebu jiné lupy
nepocítil. Je to téměř bez zkreslení a barevné vady, zvětšuje to asi
3.5 x.

Aleš Procháska