Tři "odporové" a jedna "kapacitní" otázky

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Srpen 27 19:37:08 CEST 2007

no zalozila si na pekny flame :-) neznamy kabel moze mat odpor 1kOhm ale
aj 10nOhmov. To iste s kapacitou. Pod "normalny kabel" si kazdy
predstavi nieco ine :-)))
Zvod sa udava ako vodivost z praktickych dovodov. Ked si pozres
telegrafne rovnice ktore popisuju sirenie signalu po vedeni uvidis ze
seriova indukcnost sa kamarati so seriovym stratovym odporom a paralelna
kapacita sa kamarati so zvodom (ako vodivostou). Tym vo vypoctoch
figuruju cleny (R + j omega L) a (G + j omega C). Keby si namiesto
vodivosti pouzila odpor tak sa vypocty stanu komplikovanejsie lebo
dostanes zlomky.
Ked si chces potom zjednodusit vypocty tym ze vezmes bezstratove vedenie
dosadis za seriovy odpor nulu a za zvod tiez nulu. Polovica veci ti tam
jednoducho vypadne. Keby bol pouzity namiesto vodivosti odpor mas tam
zlomok, musis pouzit nekonecno a tym padom pocitat limity takeho zlomku
pre R->nekonecno.
Neviem ci som ti moc pomohol :-)
b.