Cim pajet?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Srpen 24 00:47:24 CEST 2007

Z mojho pohladu cisteho domaceho amatera je to tazke. Treba pouzivat
to, co sa osvedcilo. Pomer kovov v pajke nie je rozhodujuci. Mam
skusenosti s 60/40, co robila krasne leskle spoje aj pri prehriati a s
60/40 co zmatnela hned, aj pri opatrnom pajkovani pri nizsej teplote.
Absolutne rovnaka skusenost s 60/38/2.

Na co som si velmi zvykol a som maximalne spokojny, je Stannol
S-Sn60Pb38Cu2 typ 2630. Podla datasheetu je to bezoplachove do
narocnych podmienok. Spoje to robi krasne leskle aj pri neopatrnom
prehriati. Mam aj Stannol S-Sn60Pb38Cu2 (zlozenie kovov rovnake), ale
typ HF32 na bezne pouzitie a tento pri uz malom prehriati chyti matny
"lesk".

Pouzival som aj ceske pajky z kovohut v zlozeni 60/40 a tiez sa mi z
nich osvedcil iba jeden typ, zial nepamatam ktory. Od nejakej doby mam
zasoby tej stannolovej 2630-ky a ine pajky nepouzivam a aj som ich
vypustil z hlavy :-)

K priemerom.. mam 1mm aj 0,7mm. Pri pajkovani vyvodovych suciastok
nevidim podstatny rozdiel, pri SMD je 0,7mm lepsia (ale da sa pracovat
aj s 1mm).

Dodavatel je asi pre mna silny vyraz, ale objednavam si z SOS.

miro

--- Bitovod <hw@prelude.cz> wrote:

> Zdravim,
>
> kvapem mi dochazeji me olovnate zasoby a tak koukam, kde je doplnit.
> Hloupe
> je, ze stare na civce nezbylo oznaceni vyrobce ani slozeni, takze
> netusim,
> cim to vlastne pajim ted. Koukal jsem do katalogu GESu i GM, co je
> vlastne k
> dispozici, a vyplynulo mi z toho par otazek:
>
> Jake slozeni? Co a jak ovlivnuje pomer cin-olovo-med (nebo jen
> cin-olovo)?
> Krehkost? Teplotu taveni? Nevim, jestli pro takove to "domaci
> [...]

Park yourself in front of a world of choices in alternative vehicles. Visit the Yahoo! Auto Green Center.
http://autos.yahoo.com/green_center/